نسخه چاپی

آمریكا ایران را به تحریم های مجدد تهدید كرد

زهر چشم سپاه از آمریكا

عکس خبري -زهر چشم سپاه از آمريکا

جمهوری اسلامی ایران در تلاش است هزینه‌ هرگونه اقدام نسنجیده از سوی آمریكا علیه كشورمان را بالا برده و به تعبیری، «زهر چشمی» به آنها نشان دهد.

چند روز پس از سخنان سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها مراقب حرکات خود باشند و ریسک نکنند، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه، با تأکید بر اینکه توانمندی موشکی به هیچ عنوان قابل معامله و حتی مذاکره نیست، گفت: «ما از توان موشکی همان‌گونه دفاع می‌کنیم که مردان غیرتمند از ناموس خود دفاع می‌کنند.» وی در ادامه تصریح کرد: «اگر آمریکا بخواهد موضوع تحریم توان دفاعی کشور و تحریم سپاه را دنبال کند، قبل از آن باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع هزار کیلومتر در اطراف ایران جمع‌آوری کند.»
در همین راستا، نشریه نیوزویک آمریکا در گزارشی آورد، فرمانده کل سپاه با گفتن این موضوع که واشنگتن باید حضور نظامی خود در منطقه را پایان بخشد، به تصمیم اخیر واشنگتن در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران ضربه زد. به نوشته این نشریه، شعاع هزار کیلومتری مرزهای ایران، فاصله‌ای است که شامل تمام عملیات‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه و افغانستان می‌شود.
این اظهارات را که در پاسخ به تصمیم اخیر واشنگتن در اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران به بهانه‌های واهی کمک به تروریسم، برنامه موشکی،‌ حقوق بشر و... ابراز شده است، می‌توان در راستای راهبرد «تهدید در مقابل تهدید» دانست؛ راهبردی که براساس آن جمهوری اسلامی ایران در تلاش است هزینه‌ هرگونه اقدام نسنجیده از سوی آمریکا علیه کشورمان را بالا برده و به تعبیری، «زهر چشمی» به آنها نشان دهد. در عین حال، در شرایطی که شاهد نقض مکرر و لگدهای پی‌درپی آمریکا به برجام هستیم، گفته‌های رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل سپاه این پیام را منتقل می‌کند که در برابر دشمن نباید از موضع ضعف و به مثابه کسی که مجبور است تمام شرایط طرف مقابل را بپذیرد، ظاهر شد؛ بلکه باید به گونه‌ای ظاهر شویم که نشان دهد گزینه‌های متعددی برای فشار به طرف مقابل در اختیار داریم؛ چرا که واقعیت ماجرا نیز چنین است که نظام جمهوری اسلامی ابزارهای فراوانی را برای تحت فشار قرار دادن دشمن و حفظ منافع کشور در اختیار دارد.

۱۳۹۶/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...