نسخه چاپی

تركی در گفتگو با نما:

دولت یازدهم به مشكلات محرومان جامعه توجهی نداشت/سوال از رئیس جمهور به قوت خود باقی است

عکس خبري -دولت يازدهم به مشکلات محرومان جامعه توجهي نداشت/سوال از رئيس جمهور به قوت خود باقي است

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: : متاسفانه در دولت یازدهم محرومان و مستضعفان و معیشت مردم چندان مورد توجه نبود كه در این دوره باید اهتمام ویژه ای به آن داشته باشند چرا كه معیشت مردم با مشكل مواجه است.

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به روزهای پایانی دولت و لزوم معرفی کابینه از سوی دولت اظهار داشت: کهولت سن و نداشتن انگیزه اعضای کابینه دولت یازدهم انتقادی است که بارها از سوی حامیان دولت و اصلاح طلبان نیز مطرح شده است.
وی با اشاره به اینکه نقاط ضعف دولت یازدهم در دولت آتی باید ترمیم شود، اضافه کرد: متاسفانه در دولت یازدهم محرومان و مستضعفان و معیشت مردم چندان مورد توجه نبود که در این دوره باید اهتمام ویژه ای به آن داشته باشند چرا که معیشت مردم با مشکل مواجه است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خویش بارها بر ضرورت کارآمدی کابینه جدا از گرایش سیاسی تاکید کردند و اعلام داشتند که باید افرادی جهادی و انقلابی روی کار بیایند.
این نماینده مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی از لحاظ نظامی و امنیتی رشد خوبی داشته است به طوری که کسی نمی تواند نگاه چپ به کشور ما بکند، پس بهتر است در این نظام قدرتمند بیشتر به فکر بیکاری، اشتغال و معیشت مردم بود و راهکاری برای حل مشکلات اقتصادی اندیشید.
عضو فراکسیون ولایت مجلس با اشاره به اهمیت قانونمدار بودن مسئولان کشور تصریح کرد: وزرای انتخابی دولت باید به قانون اساسی، اسناد بالادستی و به خصوص برنامه ششم توسعه پایبند باشند تا بتوان با حرکت بر روی ریل برنامه ششم شرایط را متحول کرد و در راستای حل مشکلات قدم برداشت.
ترکی با انتقاد از خودکامگی برخی مسئولان و وزرا گفت: برخی مسئولان خود را ژنرال محسوب می کنند و به هیچ قانون و سندی وفادار و پایبند نیستند و به تذکرات نمایندگان و نظارت مجلس کاری ندارند که این روند باید اصلاح شود.
وی با تاکید بر اینکه بی قانونی و قانون گریزی جامعه را به سمت قهقرا و اضمحال پیش می برد، اظهار داشت: همه وزرای انتخابی باید بعد از گرفتن رای اعتماد با تکیه بر قانون شروع به کار کنند و در راستای حل معضلات جامعه به خصوص در حوزه اقتصادی خودی از خود نشان دهند.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان با اشاره به توافق برجام و نقض تعهدات از سوی طرف مقابل تصریح کرد: مصوبات سنا و تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران و شخصیت های حقیقی و حقوقی نقض آشکار برجام است و خود آقایان هم این روزها به صراحت به این نقض از سوی آمریکا اذعان دارند.
ترکی ادامه داد: تیم مذاکره کننده نزدیک به 3 سال به مذاکره مشغول بودند اما امروز همان تحریم های گذشته باقی است و امروز می بینیم که پول فروش نفت و پتروشیمی چطور به کشور پرداخت می شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، اظهار داشت: این سادگی است که فرض کنیم آمریکا دوست ماست و با ما کنار می آید، همانطور که مقام معظم رهبری روشنگری کردند ما باید بپذیریم که دشمن داریم و این دشمن بیکار ننشسته و شبانه روز علیه ایران و نظام اسلامی ما توطئه چینی می کند.
وی با بیان هجمه های اخیر غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آنها این روزها بحث تغییر رژیم در ایران را مطرح می کنند و اندیشکده های غربی به این نتیجه رسیدند که برای تغییر نظام باید سپاه و بسیج را بین مردم خراب کنند و چنین هجمه هایی مطرح شده است.
این نماینده مجلس در ادامه به قرارداد نفتی اخیر با شرکت توتال اشاره کرد و گفت: ما باید برای رونق اقتصادی خود به جوانان و ظرفیت های داخلی خود تکیه کنیم نه اینکه با شرکتی بدسابقه قرارداد ببندیم که در کشور متبوع آنها برای همایش منافقین و همکاری با تروریسم مجوز صادر می شود.
ترکی یکی از امضاکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور ادامه داد: در جریان مشکلات موسسات مالی و اعتباری سوال از روحانی مطرح شده و همچنان به قوت خود باقی است چرا که توضیحات سیف و وزیر اقتصاد در جلسه کمیسیون اقتصادی درباره کاسیپین و فرشتگان قانع کننده نبوده است.
وی با بیان اینکه نباید با لایحه تفکیک وزارتخانه ها سیاسی برخورد کرد، گفت: دوفوریت این لایحه در مجلس تصویب نشد لذا این لایحه تا معرفی کابینه جدید به سرانجام نمی رسد.
وی با اشاره به اینکه این لایحه خلاف برنامه ششم توسعه و اصل 175 قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم توسعه حجم دولت باید 15 درصد کاهش یابد که این تفکیک خلاف آن است و از نظر قانون نیز بار مالی دارد.
ترکی ادامه داد: در بحث تفکیک وزارتخانه ها باید با نگاه فنی و کارشناسی کارایی لازم را در حل مشکلات مردم داشته باشیم، در حوزه صنعت، معدن و تجارت همخوانی خاصی وجود ندارد و تفکیک شدن آن بهتر است اما همه اینها باید با نگاه حرفه ای و بدون سیاسی کاری بررسی شود تا نتیجه درست حاصل شود.

۱۳۹۶/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...