نسخه چاپی

جوكار در گفت و گو با نما :

مسئولین دیپلماسی انقلابی را جایگزین دیپلماسی سازش كنند

عکس خبري -مسئولين ديپلماسي انقلابي را جايگزين ديپلماسي سازش کنند

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت :در حال حاضر عرصه دیپلماسی كشور دچار یك سردرگمی اساسی است و متاسفانه امروزه شاهد دیپلماسی كه متناسب با فرهنگ انقلاب اسلامی باشد نیستیم و این مساله را می توان از نگاه خوشبینانه دستگاه دیپلماسی به منطقه فهمید .

محمد صالح جوکار نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور عملکرد ضعیفی را دارد ، گفت : به نظر می رسد که دولت تحلیل درستی از روندی که در منطقه با آن مواجه هستیم ندارد و برای خود نیز نمی تواند سناریوی مطلوبی داشته باشدو بر اساس آن عمل کند تا دیگران نتوانند در حوزه دیپلماسی بر ما غلبه کند .
وی در ادامه اذعان داشت : در حال حاضر عرصه دیپلماسی کشور دچار یک سردرگمی اساسی است و متاسفانه امروزه شاهد دیپلماسی که متناسب با فرهنگ انقلاب اسلامی باشد نیستیم و این مساله را می توان از نگاه خوشبینانه دستگاه دیپلماسی به منطقه فهمید .
وی با تاکید بر لزوم برون رفت از وضعیتی که گریبان گیر دیپلماسی کشور است ، اظهار داشت : اگر بخواهیم جایگاه مطلوب خود را در سطح منطقه به دست آوریم باید به روند جاری در منطقه ، که بخشی منطقه ای و بخشی بین المللی است و مربوط به دخالت قدرت های فرامنطقه ای می شود ؛ شناخت کافی داشته باشیم چرا که حفظ اقتدار ما در گرو چنین مساله ای است .
وی با اشاره به اینکه باید در مقابل کشورهای منطقه سناریوهای مختلفی پیش رو داشته باشیم ، عنوان کرد : کویت و امثال کشورهای عربی در حوزه خلیج فارس در حدی نیستند که تعیین کننده رفتار ما در منطقه باشند .
وی افزود : برخی از این کشورها گمان می کنند که کشور ایران اقتدار منطقه ای خود را از دست داده است ، در حالی که باید گفت آنها بیشتر درگیر معادلاتی هستند که با ائتلاف غربی ، عربی و عبری برای آنها شکل گرفته است .
جوکار نماینده دوره نهم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید متناسب با موقعیت خود در منطقه برنامه مطلوبی را به کار ببریم گفت : در حال حاضر با توجه به رفتار کشورهای منطقه در مقابل ایران ، عدم دقت و برنامه ی مناسب از طرف دستگاه دیپلماسی با بروز مشکلات فراوانی در مواجه با کشورهای منطقه همراه خواهد بود .
وی در پایان خاطر نشان کرد : باید به این مساله توجه داشته باشیم که تنها در منطقه کشورهای عربی را در مقابل خود نبینیم بلکه غربی ها و بخشی از صهیونیست ها مهره ی اصلی این ماجرا هستند که فعال یا غیر فعال نقش مهمی را در بر هم زدن منطقه ایفا می کنند .






۱۳۹۶/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...