نسخه چاپی

قدیری ابیانه در گفت و گو با نما :

دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامی نكرده است

عکس خبري -دولت در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي حركتي نكرده است

یك كارشناس مسائل استراتژیك گفت : باید بدانیم تحقق اقتصاد مقاومتی در كشور كه تا كنون دولت برای آن كاری انجام نداده است می تواند راهكار مقابله با تحریم ها و انسجام ملی و دستگاه های حكومتی حول محور ولایت نیز نمایش اقتدار كشور برای برون رفت از مشكلات سیاسی و فرهنگی است .

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی مسائل استراتژیک در گفت و گو با نما با بیان اینکه آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است و امروز حرف دیگری می زند ، گفت : این نوع از تناقض در رفتار آمریکایی ها نشان دهنده این مطلب است که آنها قواعد بازی را بلد نیستند .
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر چند نفر توسط آمریکایی ها مامور شدند که اعلام کنند ایران به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است ، اظهار داشت : این مطلب گواه این مدعاست که آنها پیش داوری کرده و اثر گزارش های بعدی خود را نیز از بین می برند .
وی افزود : سازمان بین المللی انرژی انرژی اتمی ، کشورهای اروپایی عضو 5+1 و اخیرا دولت اوباما و وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است .
وی با تاکید بر اینکه امریکایی ها بر این تصورند که با برهم زدن برجام و آغار مذاکره مجدد می توانند امتیازات جدیدی را از ایران کسب کنند و محدودیت ها علیه ایران را بیشتر کنند ، عنوان کرد : در این بازی سیاسی آمریکا تمایلی برای بر هم زدن برجام ندارد و می خواهند با ارائه ترفندهایی در عرصه بین الملل کاری کنند که ایران را ناقض این مساله جلوه دهند .
وی با بیان اینکه ایران در ماجرای برجام امتیازات زیادی را به کشور مقابل داده است ، اذعان داشت : نمایش میل دولت در ایجاد رابطه با آمریکا و هم چنین ابراز ضعف و نا توانی ، دشمن را ترغیب خواهد کرد که به دنبال شناسایی نقاط ضعف ما باشند و این نقد به دولتمردان ما وارد است که برخی از نقاط قوت را هم نقطه ضعف جلوه می دهند .
قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به اینکه ترساندن از جنگ باعث پررنگ شدن موضوع تهدید جنگ می شود ، بیان داشت : ما نباید ترسی از جنگ داشته باشیم و آن ترس را بروز دهیم .درست است که بسیاری از گروه ها ، احزاب و مردم علاقه ای به وقوع جنگ ندارند، اما باید با اقتداربگوییم اگر جنگی رخ دهد در مقابلشان ایستادگی می کنیم و آنها را تنبیه خواهیم کرد ؛ به طوریکه تاثیر بازدارندگی این کار بسیار زیاد است .
وی در خصوص مسائل اقتصادی کشور و ابراز مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد ، گفت : ابراز ضعف در مسائل اقتصادی نیز یکی از اشتباهاتی است که دشمن از آن سو استفاده کرده و تا کنون فشارهای بسیاری را به کشور ایران با اعمال تحریم های پی در پی انجام داده است .
وی ادامه داد : البته باید بدانیم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور که تا کنون دولت برای آن کاری انجام نداده است می تواند راهکار مقابله با تحریم ها و انسجام ملی و دستگاه های حکومتی حول محور ولایت نیز نمایش اقتدار کشور برای برون رفت از مشکلات سیاسی و فرهنگی است .
وی در پایان با تاکید بر اینکه باید تهدیدات دشمن را با متانت و اقتدار پاسخ گفت ، تصریح کرد : اگر دولت و مردم رویه خود را در این زمینه تغییر ندهند ، دشمن روز به روز از نقاط ضعف ما استفاده بیشتری خواهد کرد و کشور با تهدیدات بیشتری رو به رو خواهد شد .






۱۳۹۶/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...