نسخه چاپی

ترامپ هنوز دخالت روسیه در انتخابات را باور ندارد

«آنتونی اسكاراموچی» مدیر روابط عمومی كاخ سفید روز یكشنبه در گفت و گو با شبكه خبری سی.ان.ان تصریح كرد كه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا هنوز گزارش نهادهای امنیتی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این كشور را باور ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: «آنتونی اسکاراموچی» مدیر روابط عمومی کاخ سفید روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری سی.ان.ان تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هنوز گزارش نهادهای امنیتی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور را باور ندارد.

نهادهای امنیتی آمریکا پیش از این صریحا دولت روسیه را به دست داشتن در هک سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخاباتی و تلاش برای جهت‌دهی به روند انتخابات متهم کرده بودند.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری وقت در آن زمان تعدادی از دیپلمات‌های روسیه را اخراج و دستور تعطیلی دو مجمتع دیپلماتیک مسکو در خاک آمریکا را صادر کرد؛ موضوعی که اکنون خود به چالشی در روابط دو کشور بدل شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اخیرا در حاشیه نشست سران کشورهای عضو گروه 20 گفته بود که ترامپ از توضیحات او در خصوص عدم دخالت مسکو در انتخابات آمریکا «قانع شده است».

مدیر روابط عمومی کاخ سفید روز یکشنبه در این رابطه تاکید کرد که ترامپ همچنان بر موضع قبلی خود ایستاده و گزارش‌ نهادهای امنیتی را باور نکرده است.

وی گفت: موضع رسانه‌ها این است که روسیه در انتخابات دخالت کرده است. رئیس جمهوری از خودش می‌پرسد که آیا می‌خواهید وجاهت قانونی او را زیر سئوال ببرید؟

وی تاکید کرد، اگر مشخص شود مسکو در روند انتخابات آمریکا مداخله‌ای داشته است، «ترامپ خیلی به آنها سخت خواهد گرفت».

اسکاراموچی همچنین وعده داد که مانع درز اطلاعات محرمانه کاخ سفید به رسانه‌ها شود؛ موضوعی که در ماه‌های گذشته به پاشنه آشیل دولت آمریکا تبدیل شده است.

وی گفت: به کارکنان خواهم گفت که اگر درز اطلاعات متوقف نشود، آنگاه من آنها را متوقف (اخراج) خواهم کرد.

اسکاراموچی که یک سرمایه دار اهل نیویورک است، به تازگی به سمت مدیریت روابط عمومی کاخ سفید منصوب شده است.

گفته می‌شود برخی کارکنان و مشاوران ترامپ با انتصاب او مخالف بودند. برخی رسانه‌ها جمعه گذشته گزارش دادند که استعفای «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در اعتراض به همین تصمیم رئیس جمهوری بوده است.

۱۳۹۶/۵/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...