نسخه چاپی

6 مدال برای ایران در المپیاد جهانی ریاضی

دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هشتمین المپیاد جهانی ریاضی دو مدال طلا و سه نقره و یك برنز به دست آوردند و مقام پنجم را در المپیاد كسب كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر: دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هشتمین المپیاد جهانی ریاضی دو مدال طلا و سه نقره و یک برنز به دست آوردند و مقام پنجم را در المپیاد کسب کردند.



دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در پنجاه هشتمین المپیاد جهانی ریاضی دو مدال طلا وسه نقره و یک برنز به دست آوردند. این مسابقات از ۲۱ تیرماه تا ۳۰ تیرماه در شهر ریو برزیل برگزار شد.

امیر مجتبی صبور و آریو لطفی جندقی مدال طلا، طاها میران زاده، سید محمد صادق مهدوی، فرهود رستم خانی مدال نقره و سروش تسلیمی به مدال برنز دست یافتند.

۶ مدال رنگین برای دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی

امیر مجتبی صبور با کسب، ۳۵ نمره از ۴۲ نمره موفق به کسب رتبه اول در بین ۶۱۵ شرکت‌کننده شد. در این مسابقات ۱۱۱ کشور شرکت کرده بودند که تیم جمهوری اسلامی ایران بعد از کره جنوبی، چین، ویتنام و آمریکا در رتبه پنجم جهان قرار گرفت.

بر اساس اعلام باشگاه دانش پژوهان جوان افتخار آفرینان این المپیاد دوشنبه ۵ مرداد ۹۶ از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) وارد کشور می شوند و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش و پرورش ، خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.

۱۳۹۶/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...