نسخه چاپی

قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با نما :

كابینه دولت دوازدهم درپی منافع شخصی و گروهی نباشد/ وزرای پیشنهادی از میان افراد شایسته انتخاب شود

عکس خبري -کابينه دولت دوازدهم درپي منافع شخصي و گروهي نباشد/ وزراي پيشنهادي از ميان افراد شايسته انتخاب شود

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : ما امیدواریم كه در انتخاب كابینه دولت دوازدهم فارق از حزبی گری ها ، به بحث شایسته سالاری نگاه ویژه ای شود چرا كه آینده كشور و حفظ منافع مردم در گرو انتخاب افراد توانمند و شایسته است .


سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درباره نحوه انتخاب افراد برای تصدی پست های دولتی گفت : عموما بحث شایسته سالاری در نظام اداری ما مورد غفلت قرار می گیرد و هیچ گونه ارزیابی برای شایستگی افراد در حوزه اداری و فنی نداریم .
وی در ادامه با اشاره به اینکه در انتخاب نیروی انسانی برای اداره بخش کلان کشور نیز به این موضوع اهمیتی داده نمی شود ، اظهار داشت : معمولا در زمان تشکیل دولت ها ما شاهد این هستیم که افراد بر اساس نوع رابطه ای که با شخص رییس جمهور دارند و یا لابی های خاصی که با رییس جمهور دارند انتخاب می شوند.
وی افزود : بعد از انتخاب افراد به دلیل ارتباطات نزدیک با رییس جمهور ، تصمیماتی در خصوص میزان تجربه و مهارت شخص با حوزه مورد نظر اتخاذ می شود و همین موضوع سبب می شود که فرد منتخب دچار سردرگمی در حوزه خود شده و تا تسلط بر کار خود را به دست بیاورد زمان زیادی را از دست خواهد داد .
وی با تاکید بر اینکه معمولا نقاط ضعف و قوت حوزه مورد نظر این افراد به طور کامل شناسایی نمی شود ، اذعان داشت : به نظر می رسد برای افرادی که با ضابطه وارد میدان می شوند 4 سال وزارت زمان اندکی است چرا که این افراد معمولا نمی توانند توان مدیریتی و شاخص های اداره امور را از خود نشان دهند .
وی تصریح کرد : این مشکلی است که مدام در حال تکرار است و ما در کشور همیشه شاهد این روند اشتباه بوده ایم .
قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه امروزه احزاب و گروه ها به لابی های قدرت تبدیل شده اند گفت : وقتی افراد بر اساس ضابطه نه بر اساس توانایی انتخاب می شوند قطعا در کوتاه مدت شاهد ضعف مدیریتی آنها در اداره امور خواهیم بود که این مساله به بدنه اجرایی کشور سرایت کرده و مردم در حوزه های مختلف با مشکلات جدی روبه رو خواهند شد .
وی ادامه دا د : مبنا قرار دادن این امر که از فلان حزب افراد مشخصی برای تصدی وزارت خانه ای انتخاب شود ، قطعا اثبات همان لابی گری های حزبی و گروهی است که در درون یک جامعه شکل گرفته است .
وی در پایان خاطر نشان کرد : ما امیدواریم که در انتخاب کابینه دولت دوازدهم فارق از حزبی گری ها ، به بحث شایسته سالاری نگاه ویژه ای شود چرا که آینده کشور و حفظ منافع مردم در گرو انتخاب افراد توانمند و شایسته است .




۱۳۹۶/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...