نسخه چاپی

پژمان فر در گفتگو با نما:

تامین امنیت زائران اولویت اول مسئولان باشد/ سعودی ها بدنبال ایجاد فضای نا امن برای حجاج باشند اعزام حجاج متوقف می شود

عکس خبري - تامين امنيت زائران اولويت اول مسئولان باشد/ سعودي ها  بدنبال ايجاد فضاي نا امن براي حجاج باشند اعزام حجاج متوقف مي شود

عضو هیئت رئیسه كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بر اساس مذاكرت و جلسه هایی كه مسئولان سازمان حج و زیارت با مسئولان حج عربستان داشته اند، تعهداتی رد و بدل شده است كه طبیعتا این تعهدات باید اجرایی شود تا شاهد برگزاری حج مناسب و حفظ عزت و عظمت زائران ایرانی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به نزدیک شدن زمان اعزام حجاح ایرانی به عربستان سعودی اظهار داشت: بر اساس مذاکرت و جلسه هایی که مسئولان سازمان حج و زیارت با مسئولان حج عربستان داشته اند، تعهداتی رد و بدل شده است که طبیعتا این تعهدات باید اجرایی شود تا شاهد برگزاری حج مناسب و حفظ عزت و عظمت زائران ایرانی باشیم.
نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به شرایط سیاسی و امنیتی موجود در دستگاه حکومتی عربستان افزود: رابطه سیاسی ایران و عربستان از سال 94 قطع شده و کارهای این دو کشور از طریق کشور ثالث انجام می شود اما این تیرگی روابط موجب نمی شود در برگزاری فریضه واجب شک کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر با اشاره به اینکه نمی توان با گمانه زنی و حدسیات مانع از اعزام حجاج شد، گفت: تامین امنیت زائران اولویت اول مسئولان است و آنها باید مراقب باشند تا در این زمینه کوتاهی نشود تا خدای نکرده شاهد حوادث تلخ نباشیم.
وی با اشاره به اهمیت و حساسیت مسئله حج به عنوان واجب دینی تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در حج سال 94 و فاجعه منا، امسال مسئله حج از سوی شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت و آنها برای رفع نگرانی های مردم و مسئولین درباره اعزام حجاج جلسه هایی را برگزار کردند.
نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه عربستان سعودی طبق تعهدات خود موظف به تامین امنیت همه زائران و حجاج به خصوص حجاج ایرانی است، ادامه داد: آنها باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر این فریضه الهی به کار بگیرند و خیال زائران را از باب تامین امنیت راحت سازند.
حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر تصریح کرد: هر چند ما به طور مستقیم در جریان مذاکرات سازمان حج و زیارت نبودیم اما آنها طی جلساتی با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون اصل 90 و همچنین جلسه غیرعلنی مجلس، نگرانی و دغدغه ما از روند برگزاری حج را برطرف کردند.
نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی ما باید با قدرت تمام در راستای تامین امنیت زائران بکوشد، اظهار داشت: وظیفه دستگاه دیپلماسی و مسئولان ذیرب این است که پیگیری های لازم در مسئله حج را داشته باشد و تا اطمینان کامل حاصل نشده کاری انجام ندهند.
وی تاکید کرد: حساسیت این موضوع به قدری بالاست که مسئولان روند اعزام حجاج را رصد می کنند و گزارش آن را ارائه می دهند و متعهد شده اند که هر جایی که احساس کنند عربستان در پی ایجاد فضای نا امن برای حجاج است، عملیت حج را متوقف می کنند حتی اگر در روزهای آغازین موسم حج باشد.
نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه هنوز ویزای 10 دیپلمات ایرانی صادر نشده است، گفت: امیدواریم این ویزاها در چند روز آتی صادر شود تا مسئولان با طیب خاطر به وظایف خود در برگزاری حج بپردازند و پیگیر اقدامات مربوط به حجاج باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر در پایان با تاکید بر اینکه تامین امنیت حجاج وظیفه عربستان است، اظهار داشت: امیدواریم دولت عربستان در اجرای تعهدات خود در زمینه تامین امنیت و منزلت حجاج کارشکنی نکند تا حج باشکوهی برگزار شود.

۱۳۹۶/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...