نسخه چاپی

مجله آمریكایی آل سعود را باند خواند

مجله "فارن آفرز" آمریكا ضمن توصیف كردن ائتلاف چهارگانه علیه قطر به عنوان باند، به حكومت "دونالد ترامپ" رییس جمهوری این كشور نصیحت كرد كه در بحران قطر از یك طرف ضد طرف دیگر حمایت نكند.

به گزارش نما به نقل از العالم، این مجله افزود که چنین اقدامی سبب پیچیده تر شدن تنش های فعلی میان طرف های مختلف می شود و آمریکا را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی سوق می دهد که نمی توان به آسانی حل نمود.

فارن آفرز پیش بینی کرد که رابطه قطر و باند چهارگانه مصر، عربستان سعودی، امارات و بحرین تا مدت های مدید میان تنش و آرامش دچار نوسان باشد.

پایگاه اینترنتی روزنامه وطن نوشت که جانبداری حکومت ترامپ از عربستان سعودی سبب کاهش بحران نشده و فقط واشنگتن مجبور خواهد شد که در منازعات کثیف میان شرکایش در منطقه خلیج (فارس) مداخله کند.

این مجله خاطر نشان ساخت که کار درست آن است که واشنگتن هیچ اقدامی نکند مگر آن که طرف های بحران برای تکمیل روند آشتی یا تضمین آن مداخله نمایند.



فارن آفرز، بحران جاری در خلیج فارس را تهدیدی واقعی برای ثبات منطقه و منافع آمریکا ندانست اما محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را شخصی خودسر، ماجراجو، مستبد و سلطه جو توصیف نمود.

همچنین تصریح کرد که حمله باند چهار گانه به قطر نه تنها سبب انزوای آن نشد بلکه قطر روابطش را با ترکیه و ایران تقویت نمود و از حمایت از حماس عدول نکرد.

این مجله خاطر نشان ساخت که این بحران تاثیری بر جریان نفت، جلوگیری از حملات از منطقه ضد آمریکا و اروپا و جلوگیری از تقویت سیطره ایران بر منطقه نداشت.

سپس نوشت که شورای همکاری خلیج فارس الگوی وحدت نیست به این دلیل که کویت، عمان و قطر مانند عربستان سعودی، بحرین و امارات ، دیدگاه تندی نسبت به ایران ندارند.

۱۳۹۶/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...