نسخه چاپی

جوكار در گفتگو با نما:

در 4 سال گذشته فرصتهای بی شماری را از دست دادیم /ترامپ شخصیت بی ثباتی دارد

عکس خبري -در 4 سال گذشته فرصتهاي بي شماري را از دست داديم /ترامپ شخصيت بي ثباتي دارد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:كسانی كه اتهاماتی متوجه شان است اگر در كابینه حضور داشته باشند اعتباری نخواهند داشت باید كسانی در كابینه باشند كه نظام و انقلاب را قبول دارند

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت و گو با خبرنگار نما درباره اخراج های پی در پی و تغییراتی که در دولت ترامپ ایجاد می شود اظهار داشت:در زمان انتخابات شاهد بی ثباتی ترامپ بودیم و موضع گیری هایی که می گرفت نشان دهنده شخصیت بی ثبات وی بود.
وی در ادامه افزود: ترامپ یک آدم احساسی است که اصلاً راهبردی فکر نمی کند بلکه به صورت لحظه ای تصمیم می گیرد و اجرا می کند لذا هیچگاه نمی‌توان بر روی قولهایش و بدقولی هایش حساب کرد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات ترامپ متزلزل است زیرا تصمیماتی که می گیرد بعد از مدتی تغییر می کند گفت : ترامپ شخصیت دوگانه‌ای دارد البته در آمریکا کسانی که راهبردی می نویسند و اجرا می‌کنند کمتر رئیس جمهور را در این بحث ها دخالت می دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم ادامه داد : مواضع آمریکایی‌ها و سیاست های شان در قبال مسائل سیاست خارجی و شاید سیاست داخلی کسانی دیگر برنامه ها را طراحی می کنند طرح‌هایی از سوی رئیس‌جمهور داده شود ولی نمی‌تواند بر سیاست‌های استراتژیک آمریکا تاثیر گذار باشد.
جوکار در رابطه با نگاه نمایندگان مجلس نسبت به رای دادن به وزرای انتخابی روحانی گفت: نگاه به وزرا به هیچ عنوان نباید گروه بازی، جناحی و رفیق بازی باشد و اگر اینگونه باشد قطعاً یک کابینه ناکارآمد تشکیل خواهد شد و به کشور و مردم هزینه زیادی را تحمیل خواهد کرد.
وی ادامه داد: در چهار سال گذشته واقعاً فرصتهای بی شماری را از دست دادیم و کابینه باید از کسانی باشد که تجربه تخصص و روحیه انقلابی و علاقه خدمت به مردم را دارند در غیر اینصورت اگر کابینه دیگری با در نظر گرفتن مشارکت آنها در انتخابات که فاقد شاخصه های اصلی برای گرفتن پست و مقام هستند تشکیل شود خسران جدی برای کشور خواهند داشت.
جوکار با تاکید بر اینکه در تشکیل کابینه باید فتنه خط قرمز ما باشد زیرا کسانی که ساختارشکنی کردند نمی‌توانند برای نظام و مردم خدمت کنند افزود: کسانی که در کف خیابان آمدند و شعارهای را دادند ساختارشکنی گردند و بعد از پیام‌ها و فرمایشاتی که مقام معظم رهبری داشتند دیگر قابل قبول نیستند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که اتهاماتی متوجه شان است اگر در کابینه حضور داشته باشند اعتباری نخواهند داشت باید کسانی در کابینه باشند که نظام و انقلاب را قبول دارند و اگر اعضای کابینه به فکر این باشند که جیب خودشان را پر کنند و از این فرصتی که به وجود آمده بهره برداری کنند به نفع نظام و انقلاب و مردم نیست.
عدم توجه به حداقل‌های صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی در انتخاب وزرا دولت دوازدهم، نگرانی‌هایی را متوجه امنیت اقتصادی، زیست محیطی، و اجتماعی کشور خواهد کرد.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...