نسخه چاپی

قاضی پور در گفت و گو با نما :

خرید هواپیمای دسته دوم توجیه اقتصادی ندارد/ ایران دارای تكنولوژی روز ساخت هواپیماست

عکس خبري -خريد هواپيماي دسته دوم توجيه اقتصادي ندارد/ ايران داراي تکنولوژي روز ساخت هواپيماست

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : طبق گفته مقامات وزارت راه و شهرسازی این خریدها در تقابل با اقدامات دیگر این وزارتخانه همچون توسعه زیرساخت‌های ریلی و رونق بخش مسكن نیست و هیچ گونه توجیه اقتصادی در خصوص این اقدام وزارت راه وشهرسازی وجود ندارد .

نادر قاضی پور نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما در خصوص خرید ایرباس و بوئینگ از کشورهای فرانسه و آمریکا ، گفت : با توجه به اینکه ما در داخل کشور دارای تکنولوژی و توان تولید هواپیما را هستیم ، به نظر می رسد اقدام دولت در زمینه خرید هواپیما دچار اشکالات فراوانی است .
وی ادامه داد : اینکه بعضی در این زمینه مخالفت می کنند به طور قطع قابل قبول نیست اما باید گفت آنچه که در داخل کشور میسر می شود را نباید از خارج درخواست کرد و خرید .
وی در خصوص بعضی از این قرارداد ها اظهار داشت : مطلع شدیم که آقای آخوندی برای خرید هواپیماهای 70 تا 80 نفره دست دوم از خارج نیز قرارداد هایی را امضا کردند که این مساله اصلا خوشایند به نظر نمیرسد .
وی عنوان داشت : ما با خرید هواپیمای نو مخالفتی نداریم اما خرید هواپیمای دست دوم و کهنه هیچ توجیهی اقتصادی نخواهد داشت .
وی افزود : طبق گفته مقامات وزارت راه و شهرسازی این خریدها در تقابل با اقدامات دیگر این وزارتخانه همچون توسعه زیرساخت‌های ریلی و رونق بخش مسکن نیست و هیچ گونه توجیه اقتصادی در خصوص این اقدام وزارت راه وشهرسازی وجود ندارد .
وی با تاکید بر مشکلات اقتصادی موجود در کشور ، اذعان داشت : دولتی که در حال حاضر در تامین هزینه‌های جاری خود به شدت به استقراض از سیستم بانکی وابسته شده و با مشکل کسری بودجه و بدهی مواجه است، چگونه برنامه 10ساله با محور استقراض را تدارک می‌بیند؟
وی با اشاره به اینکه طرف های قرارداد با ایران کشور هایی هستند که در پسا برجام عهد شکنی کرده بودند ، بیان داشت : باید توجه داشت که بانک‌های دنیا در برقراری رابطه مالی با ایران مجبور به اجازه از آمریکا هستندو میتوان گفت این کشور برای تحت فشار قراردادن ایران، با اعمال تهدید و زور، این دو شرکت را از انجام تعهداتشان منع کند.
قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر وزارت راه و شهرسازی اقدام به حمایت از تولید داخل می کرد ، بسیاری از معضلات اقتصادی از بین می رفت ، گفت : تولید هواپیما در داخل مشکلات بسیاری از جوانان را ازجمله مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال را بر طرف می کرد و تکنولوژی ما در داخل وارد عرصه رقابت بین الملل میشد .
وی بیان داشت : مجلس شورای اسلامی در صدد است که با شروع دولت دوازدهم و انتخاب وزیر راه شهر سازی در خصوص این موضوع سوالاتی را از وزیر منتخب مطرح نماید تا تکلیف این مساله روشن شود .
وی در پایان خاطر نشان کرد : به نظر می رسد در شرایطی که هنوز اوضاع به نفع ایران به طور کامل با ثبات نشده و احتمال بدعهدی‌های بیشتر از سوی غرب به رهبری آمریکا علیه ایران وجود دارد، مسئولان نباید دست به چنین اقداماتی بزنند و باید در این زمینه پاسخگو باشند .





۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...