نسخه چاپی

سلیمی در گفت و گو با نما :

منشا عمده مشكلات فرهنگی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش است

عکس خبري -منشا عمده مشکلات فرهنگي و آموزشي وزارت آموزش و پرورش است

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : منشا عمده مشكلات فرهنگی و آموزشی كه در جامعه شاهد هستیم وزارت آموزش و پرورش است و این بخش نتوانسته عملكرد مثبتی را از خود به نمایش بگذارد .

علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه آموزش و پروش در کشور دچار اشکالات فراوانی است ، گفت : در حال حاضر مطالبات معلمان پرداخت نشده است به ویژه معلمان حق التدریسی که از هیچ گونه پشتوانه و حمایتی در سیستم آموزشی ما برخوردار نیستند .
وی در ادامه با اشاره به مشکل سرانه مدارس در کشور اظهار داشت : با توجه به مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه در مدارس ، مدیران مجبور به دریافت شهریه از اولیای دانش آموزان هستند .
وی با اشاره به اعتراض معلمان آموزش و پرورش نسبت به وجه دریافتی ماهیانه به عنوان حقوق ، اذعان داشت : مشکلات معلمان مسائل مالی و تامین نشدن هزینه‌های معیشتی آن‌ها و نگرانی درباره تنزل وضع اجتماعی حرفه معلمی در جامعه که بی ربط با این مساله نیست ، می باشد .
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ساخت و ساز مدارس در بسیاری از مناطق با رکود عجیبی مواجه شده است ، عنوان داشت : مدتهاست که شاهد یک توقف اجباری در بخش ساخت و ساز مدارس هستیم که این مساله در آینده مشکلات جدی را پیش روی وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد داد .
وی افزود : در بخش پذیرش نیروهای جدید برای فعالیت در آموزش و پرورش ، این وزارت خانه دچار سردرگمی است و دانشگاه فرهنگیان که قرار بود کانونی برای کارسازی آموزش و پرورش باشد دچار چالش های جدی شده است .
وی با اشاره به اجرای اسناد بالا دستی و سند تحول از سوی آموزش و پرورش بیان داشت : این وزارت خانه در مورد این مساله دچار یک کم کاری مزمن است و برای بازماندگان از تحصیل هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است .
وی گفت : منشا عمده مشکلات فرهنگی و آموزشی که در جامعه شاهد هستیم وزارت آموزش و پرورش است و این بخش نتوانسته عملکرد مثبتی را از خود به نمایش بگذارد .
علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : هر ناظری به خوبی این مشکلات را در وزارت آموزش و پرورش لمس خواهد کرد و به نظر می رسد این وزارت خانه به وزیری مدیر و مدبر نیز مبرم دارد تا تحولی شگرف را به وجود بیاورد .
وی در پایان با اشاره به وزیر پیشنهادی از سوی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش ، خاطر نشان کرد : امید است که آقای فتاحی با توجه به سوابق خود در این بخش و با ارائه برنامه های کارآمد و راهبردی بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد و مشکلات آموزش و پرورش را برطرف نماید .



۱۳۹۶/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...