نسخه چاپی

شهریاری در گفت و گو با نما :

بدهی كلان دولت به وزارت بهداشت و درمان /مشكلات درمانی باید برطرف شود

عکس خبري -بدهي کلان دولت به وزارت بهداشت و درمان /مشکلات درماني بايد برطرف شود

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : بخش اقتصادی دولت و وزارت كار و رفاه اجتماعی در این بحث همسو با وزارت بهداشت حركت نكرده اند و به گونه ای پیش رفت كه در حال حاضر دولت به بسیاری از بیمارستان ها و مراكز درمانی مقروض می باشد .

حسینعلی شهریاری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما در بیان ارزیابی عملکرد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت : به طور کلی عملکرد این وزارت خانه مثبت ارزیابی می شود اما در این میان شاهد یک سری اشکالتی هم هستیم که باید برطرف شود .
وی در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر بیماری که به بیمارستان های دولتی مراجعه می کند باید از خدمات بهداشت و درمان بهره مند شود ، اظهار داشت :به نظر می رسد دکتر هاشمی در این زمینه با توجه به مشکلات فراوانی که وجود داشت ، خدمات مهمی را انجام دادند و این طرح تا حد قابل قبولی در بیمارستان های دولتی در حال اجراست .
وی با انتقاد از عملکرد دولت در این بخش اذعان داشت : بخش اقتصادی دولت و وزارت کار و رفاه اجتماعی در این بحث همسو با وزارت بهداشت حرکت نکرده اند و به گونه ای پیش رفت که در حال حاضر دولت به بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی مقروض می باشد .
وی افزود : بسیاری از پزشکانی که در بیمارستان ها به صورت تمام وقت مشغول فعالیت هستند ، با وجود عدم دریافتی مناسب ، احتمال اینکه به بخش خصوصی سوق پیدا کنند بسیار قوی به نظر می رسد .
وی درباره مشکلات عدیده ای که سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان پیدا کرده است ، بیان داشت : عدم همکاری بیمار با بیمارستان و عدم پرداخت هزینه های درمان ، بیمارستان ها و مراکز درمانی را با معضل جدی در زمینه تامین بودجه مواجه کرده است .
وی تصریح کرد : بنده اینگونه برداشت میکنم که دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان از دولت برای تصدی مجدد این وزارت خانه قول خواهد گرفت مبنی بر اینکه همکاری لازم از سوی دولت برای رفع معضلات درمان صورت گیرد .
شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی گفت : باید منابعی را که مجلس درزمینه بهداشت و درمان درنظر می گیرد ، دولت در اختیار وزارت بهداشت ودرمان قرار دهد تا عملکرد قابل قبولی صورت گیرد .
وی در پایان خاطر نشان کرد : به نظر می رسد دکتر هاشمی با توجه به عملکرد قابل قبولی که در طی 4 سال دولت یازدهم از خود نشان دادند ، از مجلس رای اعتماد دریافت کنند .




۱۳۹۶/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...