نسخه چاپی

سبحانی نیا در گفت و گو با نما :

اقدام چین برای بلوكه كردن حساب ایرانیان تحت تاثیر تحریم های آمریكایی است

عکس خبري -اقدام چين براي بلوکه کردن حساب ايرانيان تحت تاثير تحريم هاي آمريکايي است

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : جای تعجب است كه كشور چین با سابقه تجاری و روابط قابل قبول با ایران ، دست به چنین اقدامی بزند و منشا این اقدام را باید در همان تحریم های جدید آمریكا جست و جو كرد .

حسین سبحانی نیا نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به اینکه چین یکی از کشورهایی است که با ایران بیشترین حجم معاملات تجاری را دارد ، گفت : تا دو سال گذشته چین اولین شریک تجاری ایران بود و می توان گفت که هنوز هم روابط تجاری خود را با ایران حفظ کرده است .
وی در ادامه با تاکید بر بحث تشدید تحریم ها از سوی آمریکا بر علیه ایران ، اظهار داشت : در حال حاضر به بهانه همین تحریم ها ، کشور چین اقدام به بلوکه کردن حساب برخی از ایرانیان کرده است که اتفاق جدیدی به حساب می آید .
وی با اشاره به اینکه چین یکی از اعضای گروه 5+1 محسوب می شود ، اذعان داشت : با توجه به اینکه در بحث برجام کشور چین به عنوان یکی از اعضا سند برجام را امضا کرده و ملزم به اجرای تعهدات است ، در واقع اقدام به بلوکه کردن حساب ایرانیان خلاف آنچه که متعهد شده اند می باشد .
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها به تحریم های وضع شده از سوی آمریکا علیه ایران ، اعتراض دارند ، عنوان داشت : جای تعجب است که کشور چین با سابقه تجاری و روابط قابل قبول با ایران ، دست به چنین اقدامی بزند و منشا این اقدام را باید در همان تحریم های جدید آمریکا جست و جو کرد .
وی افزود : البته تمامی این کشورها تا جایی سرمایه و توان می گذارند که در عرصه بین الملل منافعشان به خطر نیافتد و با توجه به اینکه حجم معادلات ایران با چین در مقایسه با آمریکا پایین است ، مسلما کشور چین طرف مقابل را رها نخواهد کرد .
وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها از هر ترفندی برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده می کنند ، بیان داشت : تلاش آمریکا در ایجاد جنگ روانی علیه ایران در عرصه بین الملل برای مخدوش کردن چهره کشورمان قابل انکار نیست .
سبحانی نیا عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجلاس اخیر که در تهران برگزار شد و حضور سران برخی از کشورها ، گفت : پذیرش موضوعاتی این چنینی تا حد زیادی برای آمریکایی ها شکننده است و برای اینکه آمریکا آثار اینگونه اقدامات توسط جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین الملل از بین ببرد ، دست به تشدید تحریم ها برده و کشورهایی را که با ایران روابط خوبی دارند را نیز ملزم به همسویی با خود می کند .
وی در پایان خاطر نشان کرد : دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ما باید به قدری هوشمدانه عمل کند تا آمریکایی ها نتوانند موجبات رضایت رژیم صهیونیستی را با انجام اینگونه اقدامات فراهم کنند .



۱۳۹۶/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...