نسخه چاپی

مردم گوام نگران حمله كره شمالی هستند

نظرسنجی ها و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد كه بسیاری از ساكنان گوام در اقیانوس آرام نگران حمله موشكی كره شمالی به این جزیره هستند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پس از فشارهای بی حد و مرز آمریکا بر کره شمالی، این کشور اعلام کرده است که اطراف گوام را با چهار فروند موشک مورد حمله قرار خواهد داد.
گوام یکی از مهمترین پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه و در فاصله 2100 مایلی شبه جزیره کره است و بمب افکن های راهبردی واشنگتن که قادر به حمل بمب اتمی هستند، از آنجا بر فراز منطقه پرواز می کنند.
در جریان تنش های فزاینده میان پیونگ یانگ و واشنگتن؛ آمریکا تاکنون چندین بار بمب افکن های «بی 1 بی» خود را از همین جزیره به پرواز درآورده و کره شمالی را تهدید کرده است.
نیمی از مردم گوام گفته اند که پس از درگیری های لفظی میان این دو کشور و تهدید کره شمالی نگران امنیت خود شده اند.
نشریه «مردم» ارگان حزب حاکم چین می نویسد: از میان سه هزار و 69 نفری که به صورت اینترنتی مورد نظرخواهی قرار گرفته اند، 46 درصد گفته اند که بشدت نگران حمله موشکی کره شمالی هستند.
در این میان 27 درصد گفته اند که نگرانی های امنیتی دارند و 26 درصد هم خاطر نشان کرده اند خطری گوام را تهدید نمی کند.
کره شمالی گفته است تا اواسط ماه جاری میلادی طرح حمله به گوام را با موشک های بالستیک میان برد «خواسونگ 12» بررسی و آماده می کند و با فرمان رهبر این کشورموشک ها به سمت گوام شلیک خواهد شد.
مرکز خبری گوام هم گزارش کرده است که ساکنان این جزیره دیدگاه های مختلفی در باره این تهدید دارند و برخی از آنها بسیار هراسان شده اند.
برخی از آنها خاطر نشان کرده اند که تهدیدها را جدی گرفته اند و می خواهند به سرعت با دیگر اعضای خانواده این جزیره را ترک کنند.
گوام بخشی از خاک آمریکا نیست اما توسط دولت ایالات متحده اداره می شود، با این حال ساکنان این کشور حق شرکت در انتخابات آمریکا را ندارند.
زبان اصلی و اول جزیره انگلیسی است اما به دلیل نزدیکی این جزیره به کشور فیلیپین حدود یک چهارم ساکنان جزیره مسلط به زبان فیلیپینی هستند.
آمریکا از زمان پیروزی متفقین در جنگ دوم جهانی کنترل این جزیره را بر عهده گرفته است.

۱۳۹۶/۵/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...