نسخه چاپی

از هر شش نوزاد یك نفر با افت قند خون مواجه می شود

از هر شش نوزاد یك نفر با افت قند خون مواجه می‌شود و بنابر مطالعات این وضعیت بروز مشكلات مغزی را در دوران كودكی به همراه دارد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد نوزادانی که دچار افت قند خون هستند در دوران کودکی با مشکلات مغزی مواجه می‌شوند.
از هر شش نوزاد یک نفر با افت قند خون مواجه می‌شود و بنابر مطالعات این وضعیت بروز مشکلات مغزی را در دوران کودکی به همراه دارد.
متخصصان نیوزیلندی دریافتند نوزادانی که در زمان تولد دچار افت قند خون هستند دو تا سه برابر بیشتر احتمال دارد در سن حدود چهار سالگی با مشکلاتی در رابطه با تمرکز کردن، به یاد سپردن و هماهنگی حرکتی – بصری مواجه شوند.
به گفته این متخصصان، پایین بودن قند خون بر عملکرد تفکر یا ضریب هوشی کودک تاثیر نمی‌گذارد اما روند حل مساله و مهارت‌های دیگر را که عملکرد اجرایی خوانده می‌شوند تحت تاثیر قرار می‌دهد.
پایین بودن قند خون در نوزادان شایع‌ترین عامل قابل پیشگیری آسیب‌دیدگی مغزی است. نوزادانی که نارس به دنیا می‌آیند یا مادرانشان دچار دیابت هستند بیشتر در معرض ابتلا به مشکل هستند.
در این بررسی ۴۷۷ نوزاد که در فاصله دسامبر ۲۰۰۶ تا نوامبر ۲۰۱۰ به دنیا آمده بودند مورد مطالعه قرار گرفتند. حدود نیمی از این نوزادان در زمان تولد دچار افت قند خون بوده و تحت درمان قرار گرفتند. در مدت ۴.۵ سال متخصصان مشاهده کردند پایین بودن سطح قند خون با بروز برخی مشکلات در عملکرد مغز مرتبط است.
در این بررسی رابطه بین پایین بودن قند خون در زمان تولد با مشکلات مغزی در دوران کودکی مشخص شد اما ارتباط علت به معلولی آن تایید نشد.

۱۳۹۶/۵/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...