نسخه چاپی

مشكل كیفیت آب جنوب تهران رفع شده است؟

مدیر‌عامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با اجرا طرح سلامت و رساندن آب سطحی به بخش های جنوبی تهران مشكل كیفیت این مناطق رفع شده است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، محمد پرورش مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ، در خصوص آبرسانی و کیفیت آب تهران گفت: بعضی اظهار نظرهای غیرکارشناسی از سوی افراد مختلف مطرح شده اما در شرکت آب و فاضلاب استان تهران این امر مورد مطالعه و کارشناسی قرار گرفته است.

وی افزود: با همکاری استانداری تهران،شرکت مهندسی آب و فاضلاب و وزارت نیرو طرحی را مورد پیگیری قرار داده ایم که اقدامی اساسی در این خصوص صورت گیرد و یک پروژه ای تعریف شده با نام طرح آبرسانی پیرامونی شهر تهران که این پروژه به نام مقدس" حضرت قمر بنی هاشم " مزین شده است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان ابعاد مختلف طرح "قمر بین هاشم" عنوان کرد: با توجه به اینکه حجم مصرف آب شربدرتهران سالانه یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب است یعنی به طور متوسط 40 هزار لیتر در ثانیه، این طرح یکی از الزامات آبرسانی در شهر تهران است.

پرورش ادامه داد: یکی از مشکلات آبرسانی این بود که آب ها از 6 رودخانه وارد و تصفیه می شد که هیچ ارتباطی با هم نداشتند اما برای پایداری این شبکه، با این طرح 150 کیلیومتر آب راه به اقطار لوله حدود 2 هزار میلی متر و 2 متر ارتفاع، راه اندازی شده که موجب ارتباط بین این آب ها می شود.

وی در خصوص کیفیت آب تهران نیز گفت: طرح سلامت یک از بخش های پروژه قمر بنی هاشم است که حدود 26 کیلومتر بوده که 20 کیلیومترآن خط انتقال از تصفیه خانه کن در بلوار کاشانی به میدان فتح و یک پروژه انتقال دیگر در شرق تهران از بزرگراه بعثت به سلیمانیه اجرا شده و در حال بهره برداری است که نقش مهمی در بهبود کیفیت آب در تهران دارد.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: از آنجا که آب سطحی کمتر به جنوب تهران انتقال پیدا می کرد از طریق برخی پروژه های آبرسانی به جنوب تهران پایدار شده است و نقاطی که در سالهای قبل وضعیت نگران کننده داشتند امروز مشکل خاصی ندارند، اما این پایداری منوط به این است که وضعیت بارندگی نرمال باشد.

وی تاکید کرد: در سالهایی که میزان بارندگی بطور محسوس کاهش می یابد رساندن آب سطحی به جنوب تهران با مشکل مواجه می شود که ممکن است کیفیت آب را نسبت به استانداردها تحت الشعاع قرار دهد، اما با این پروژه ها این دغدغه نیز رفع شده است.

۱۳۹۶/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...