نسخه چاپی

احمد بخشایش اردستانی در گفت و گو با نما :

آمریكا می‌خواهد ایران را مقصر نابودی برجام جلوه دهد

عکس خبري -آمريکا مي‌خواهد ايران را مقصر نابودي برجام جلوه دهد

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : به نظر می رسد كه آمریكایی ها در مواجهه با موضوع از طرفی برجام را با دست پس می زنند و با پا پیش می كشند و در این میان به دنبال این هستند كه ایران را مقصر اصلی و ناقض برجام جلوه دهند .

احمد بخشایش اردستانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با نما با بیان اینکه آمریکا درصدد است که با نقض برجام ایران را در عرصه بین الملل مقصر جلوه دهد ، گفت : در بحث استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هنوز هم آمریکایی ها معتقدند که ایران در فکر ساخت موشک و بمب اتمی است ؛ در حالیکه ایران از سلاح متعارف برای دفاع از کشور استفاده می کند .
وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که با مبادی اتقلاب اسلامی آشنایی ندارند ، گمان می کنند که ایران کشور هنجار شکنی است ، اظهار داشت : امریکا به دلیل اینکه خود را یک ابرقدرت در جهان می داند ، نمی تواند بپذیرد کشوری مانند ایران تا این حد متعارف در عرصه بین الملل ظاهر شود به همین دست به اقداماتی هنجار شکنانه می زند .
وی افزود : در واقع کشوری مانند آمریکا می خواهد بدون اینکه هزینه ای پرداخت کند رفتار ایران را تحت کنترل خود قرار دهد .
وی با تاکید بر اینکه در کلام آمریکایی ها تناقضات فراوانی درباره برجام وجود دارد ، اذعان داشت : به نظر می رسد که آمریکایی ها در مواجهه با موضوع از طرفی برجام را با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند و در این میان به دنبال این هستند که ایران را مقصر اصلی و ناقض برجام جلوه دهند .
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمریکایی ها به تحریم ها علیه ایران در قالب بحث هسته ای و موشکی و حقوق بشر ادامه خواهند داد ، عنوان داشت : اشتباه آنها در این است که فکر می کنند اگر تحریم ها را تشدید کنند ، ایران مجدد پای میز مذاکره خواهد رفت ؛ در صورتی که این طور نیست .
بخشایش اردستانی گفت : آمریکایی ها برای اینکه خوف ایجاد کنند روی به کشورهای دیگر آورده و با تهدید ، آنها را به عدم همکاری با ایران مجبور می کنند .
وی ادامه داد : وقتی که ما در داخل اتحاد و انسجام داشته باشیم برای جبهه مقاومت الگو می‌شویم و حرفمان در خاورمیانه و جاهای دیگر خوانده می‌شود و آن زمان آمریکایی‌ها دنبال ما خواهند آمد.
وی در پایان خاطر نشان کرد : ایران باید به کارویژه خود عمل کرده و نیت آمریکا برای نفوذ در کشور و ایجاد شکاف را خنثی کند .




۱۳۹۶/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...