نسخه چاپی

فرود اضطراری جنگنده اف۱۸ آمریكا در بحرین

به گزارش نما - ایرنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا روز شنبه از منامه گزارش داد که یک فروند جت جنگنده اف -18 متعلق به آمریکا به علت نقص در موتور آن مجبور به فرود در فرودگاه بین المللی بحرین شد. این گزارش حاکی است که خلبان آن برای نجات جان خود به چتر نجات اضطراری متوسل شد.

بیل اوربن، سخنگوی پایگاه نظامی آمریکا در بحرین امروز علت بروز این حادثه را نقص فنی در موتور این هواپیما خواند و اعلام کرد که خلبان این جنگنده با استفاده به موقع از چتر نجات موفق شد از این حادثه جان سالم به در برد.

این در حالی است که کمتر از 2 ماه پیش دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا دستور جابجایی جنگنده های اف-16 این پایگاه با جنگنده های ارزانتر بوینگ اف -18 سوپر هورنت را کرده است.

این سخنگوی نظامی آمریکایی گفت: خلبان این جنگنده اف - 18 سوپر هورنت که از روی عرشه 'ناو هواپیما بر یو اس اس نیمتس' در خلیج فارس برخاسته بود، با وجود خرابی موتور موفق به کنترل آن شد و قبل از اینکه دماغه هواپیما به باند فرودگاه اصابت کند، با چتر خود را از مهلکه نجات داد.

براساس این گزارش، شدت این حادثه هوایی به حدی بود که پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی منامه را مختل کرد.
به گفته فرمانده اربن، خلبان این جنگنده ابتدا سعی کرد آن را به سوی پایگاه هوایی شیخ عیسی هدایت کند اما به علت آماده نبودن این پایگاه برای فرود اضطراری این جنگنده ناگزیر شد جنگنده را به سوی فرودگاه تجاری و مسافربری منامه هدایت و گرچه نا موفق، اما آن را بر زمین بنشاند.

این سخنگوی ارتش آمریکا، بدون اشاره به میزان تخریب این هواپیما، از آغاز عملیات پاکسازی باند برای از سرگیری پروازها خبر داد و اعلام کرد که تحقیقات برای یافتن علل اصلی بروز این حادثه نیز آغاز شده است.

ایالات متحده آمریکا در ماه های گذشته تبلیغات گسترده ای را در مورد این جنگنده به راه انداخته بود. نقص فنی این جنگنده می تواند در آینده فروش آن نزد خریدارانی که تمایل خود را برای دریافت این هواپیما نشان داده بودند، خدشه دار کند.
بحرین میزبان 8 هزار نیروی نظامی آمریکایی در این پایگاه هوایی است که بیشتر نقش پشتیبانی نیروهای نظامی اعم از دریایی، زمینی و هوایی را بر عهده دارند.

۱۳۹۶/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...