نسخه چاپی

عراقچی: این طرح برجام را نقض نمی‌كند

معاون وزیر خارجه با تاكید بر حمایت دولت از طرح مقایبله با اقدامات ماجراجویانه و ترویستی آمریكا در منطقه گفت: این طرح بخشی از اقدامات هیات نظارت بر برجام برای مقابله با مصوبه اخیر كنگره آمریكا است و از اقدام اخیر كنگره قوی‌تر است.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: معاون وزیر خارجه با تاکید بر حمایت دولت از طرح مقایبله با اقدامات ماجراجویانه و ترویستی آمریکا در منطقه گفت: این طرح بخشی از اقدامات هیات نظارت بر برجام برای مقابله با مصوبه اخیر کنگره آمریکا است و از اقدام اخیر کنگره قوی‌تر است.

عباس عراقچی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه اختصاص داشت، در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به‌خاطر تهیه طرحی قاطع و هوشمندانه برای مقابله با دشمنی و جنایات آمریکا، اعلام کرد: این طرح پاسخ متناسب، هوشمندانه و خردمندانه به دشمنی و جنایات آمریکا و خباثت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

او گفت: در این طرح جهت‌گیری کاملاً دقیق و واقع‌بینانه برای مقابله با دشمنی‌های آمریکا لحاظ شده که این مسئله را باید از نقاط مثبت این طرح عنوان کرد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد که این طرح درواقع بخشی از اقدامات هیات نظارت بر برجام برای مقابله با مصوبه اخیر کنگره آمریکا است و گفت: این طرح نسبت به اقدام اخیر کنگره آمریکا قوی‌تر است؛ چرا که جنبه‌های بیشتری همچون جنبه‌های حمایتی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، دولت و وزارتخانه‌ها و همچنین اتباع ایرانی که موردتحریم قرار گرفته‌اند را دربرمی‌گیرد.

او تصریح کرد: این طرح به لحاظ مقابله با اقدامات آمریکا بسیار هوشمندانه‌تر و دقیق‌تر است، به‌خصوص از این حیث که برجام را نقض نکرده و اجازه بهانه‌جویی به طرف مقابل نمی‌دهد.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اقدامات آمریکا طیف وسیعی را دربرمی‌گیرد، و جمهوری اسلامی از امکانات بالقوه و بالفعلی برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا برخوردار است.

عراقچی در پایان با تاکید بر پشتیبانی دولت از طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه یادآور شد: مجلس قانون الزام دولت به اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام را به تصویب رسانده است که اگر نقض آشکار برجام مشاهده شود، ایران متناسب با این قانون واکنش نشان می‌دهد و به سمت احیای برنامه هسته‌ای می‌رود.

۱۳۹۶/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...