نسخه چاپی

تظاهرات تگزاسی‌ها علیه دیوار مرزی ترامپ

صدها شهروند تگزاسی با برگزاری حركتی اعتراضی، شعارهایی را در مخالفت با ساخت دیوار مرزی با مكزیك سردادند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، صدها معترض روز گذشته در تگزاس با سردادن شعارهایی به زبان انگلیسی و اسپانیایی اولین اعتراض قابل توجه علیه ساخت دیوار مرزی را در این ایالت برگزار کردند.

معترضان همچنین از تأسیس یک جنبش علیه سیاست مهاجرتی ترامپ خبر دادند، جنبشی که به باور معترضان، استوار و سخت خواهد بود. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی هرچند اذعان دارند که شاید نتوانند مانع از ساخت دیوار حائل مرزی شوند، اما به دنبال جلب توجه شهروندان آمریکایی و قانون‌گذاران این کشور (که همچنان می‌توانند مانع از تأمین بودجه ساخت این دیوار شوند) در مقیاسی ملی نسبت به آرمان‌شان هستند.

سازمان‌دهندگان این حرکت اعتراضی روز گذشته می‌خواستند عمق مخالفت محلی با ساخت دیوار مرزی را نشان دهند، دیواری که قرار است از میان یک پناهگاه حیات وحش محافظت‌شده عبور کند و چندین شهرک مرزی را به دو نیم تقسیم کند.

براساس این گزارش، حدود 40 گروه شامل هواداران محیط‌زیست تا گروه‌های حامی حقوق مالکان اراضی و حامیان مهاجران در این حرکت اعتراضی مشارکت داشته‌اند.

مسیر این حرکت اعتراضی، صبح روز گذشته از مقابل کلیسای «بانوی ما» در شهر مرزی میشن در ایالت تگزاش آمریکا آعاز شد و با حرکت به سوی ریو گرانده (رودخانه‌ای که بخشی از مرز دو کشور آمریکا و مکزیک است) بر جمعیت معترضان و شرکت‌کنندگان در این حرکت افزوده شد.

۱۳۹۶/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...