نسخه چاپی

وزرای علوم و نیروی جدید كی معرفی می‎شوند؟

به گزارش نما - ایرنا نوشت: معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان این که در روند بررسی صلاحیت ها، وزیران پیشنهادی در ساختاری که دولت به آنها ابلاغ کرده بود حرکت کردند، گفت: جلسه رای اعتماد به وزیران در مجلس شورای اسلامی در فضایی آرام و منطقی برگزار شد.
حسینعلی امیری پس از برگزاری نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: وزیران پیشنهادی در فراکسیون ها و کمیسیون ها اعم از سیاسی و منطقه ای حضور یافتند و دیدگاه های خود را مطرح کردند و دغدغه های نمایندگان را نیز پاسخ دادند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در خصوص روند بررسی صلاحیت های وزیران پیشنهادی گفت: مجلس کاملا در مسیر کارشناسی، موضوع صلاحیت و برنامه های وزیران پیشنهادی را بررسی کرد و مخالفان نیز کاملا در موضوع صحبت کردند؛ البته دغدغه هایی داشتند که وزیران پیشنهادی دقیقا به این محورها پاسخ دادند.

امیری ضمن تقدیر از مدیریت خیلی خوب رئیس و هیات رئیسه مجلس در زمان بررسی صلاحیت ها و برنامه های وزیران پیشنهادی گفت: وزیران پیشنهادی در ساختاری که دولت به آنها ابلاغ کرده بود حرکت کردند، لذا با مجموع شرایطی که دست به دست هم داد 12 تن از وزرا بالای 225 رای آوردند.

معاون رئیس جمهوری در خصوص حبیب الله بیطرف گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت نیرو نیز گفت: وقتی رئیس جمهوری کسی را معرفی می کند طبیعتا از وی دفاع هم می کند. وقت پایانی محدود بود و دکتر روحانی در این مدت باقیمانده از همه وزیران دفاع کرد.
امیری با بیان این که برای وزارت نیرو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سرپرست معرفی شده است، بیان کرد: از جهت قانون اساسی مدت سرپرستی در وزارتخانه ها سه ماه است و سر فرصت وضعیت این دو وزارتخانه (علوم و نیرو) مشخص می شود.

۱۳۹۶/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...