نسخه چاپی

سالانه 4 میلیون نفر بر اثر آسم می میرند

محققان دریافتند دو بیماری مزمن ریوی آسم و COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه)، سالانه موجب مرگ حدود ۴ میلیون نفر در جهان می شوند.

به گزارش نما به نقل از مهر: محققان دریافتند دو بیماری مزمن ریوی آسم و COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه)، سالانه موجب مرگ حدود ۴ میلیون نفر در جهان می شوند.

طبق نتایج این مطالعه ۳.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به دلیل بیماری COPD جان خود را از دست داده اند. COPD از جمله مشکلات ریوی است که شامل ورم و برونشیت مزمن ناشی از سیگار کشیدن است. همچنین طبق این گزارش بیماری آسم باعث مرگ ۴۰۰ هزار نفر دیگر شده است.

در حالیکه بیماری آسم بیشتر شایع است، COPD بسیار مرگبار است. و هرچند که هر دو مشکل قابل درمان هستند، اما در بسیاری از افراد بدون تشخیص باقی مانده یا به اشتباه تشخیص داده می شوند. علاوه بر این، در بسیاری از کشورها ممکن است درمان در حد کافی نباشد.

تئو ووس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می گوید: « گرچه بسیاری از فاکتورهای پرخطر مرتبط با این بیماری ها با اقدامات مقرون بصرفه قابل پیشگیری یا قابل درمان هستند، اما به این بیماری ها در مقایسه با بیماری های دیگر نظیر بیماری های قلبی عروقی، سرطان یا دیابت توجه کمتری می شود.»

نویسندگان این مطالعه اذعان کردند که سیگار کشیدن و آلودگی هوا عامل اصلی COPD هستند. علل بیماری آسم کمتر مشخص است اما محققان بر این باورند مواد آلرژی زا و سیگار کشیدن از علل اصلی آسم هستند.

محققان دریافتند که بیماری COPD در این کشورها بیشترین شیوع را دارد: هند، لسوتو، نپال و پاپوآ گینه نو. آسم نیز در کشورهای افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، فیجی، لسوتو، پاپوآ گینه نو و سوازیلند به شدت وخیم است.

۱۳۹۶/۵/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...