نسخه چاپی

فروش مشروبات الكلی در تركمنستان ممنوع شد

فروش هر گونه مشروبات الكلی در «عشق‌آباد» پایتخت كشور تركمنستان به منظور حفظ نظم در زمان بازی‌های آسیایی ممنوع شد.

به گزارش نما به نقل از فارس: فروش هر گونه مشروبات‌الکلی در فروشگاه‌های دولتی و غیره دولتی در «عشق‌آباد» پایتخت ترکمنستان بنا به دستور وزارت بازرگانی این کشور ممنوع اعلام شد.

فروش مشروبات الکلی در فروشگاه‌های عشق‌آباد تا اکتبر سال جاری میلادی و تا پایان برگزاری پنجمین دوره مسابقات آسیایی و هنرهای رزمی «عشق‌آباد 2017» ممنوع خواهد بود.

ممنوعیت فروش مشروبات الکلی نیز بخشی از تدابیر شدید امنیتی دولت ترکمنستان است که از مسابقات آسیایی مذکور میزبانی می‌کند.

ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در عشق‌آباد در حالی است که اتخاذ شدید تدابیر امنیتی در ترکمنستان به مناسبت برگزاری بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی عشق‌آباد 2017 به دستور رئیس جمهور این کشور از تاریخ 17 آگوست سال جاری میلادی کلید خورده و قرار است تا 27 سپتامبر ماه ادامه یابد.

«قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در این زمینه دستوری صادر کرد مبنی بر اینکه ساعات کاری کلیه ارگان‌های امنیتی، انتظامی و نظامی در دوره مذکور به صورت شبانه روزی شود.

بردی‌محمداف تصریح کرد: ترکمنستان به عنوان میزبان پنجمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی عشق آباد 2017» موظف است امنیت برگزاری این بازی‌ها را تأمین نماید.

وی افزود: در دوره مذکور صدور ویزای ترکمنستان برای اتباع خارجی محدود شده و کلیه مرزها بسته و کنترل گمرکی نیز تشدید خواهد شد.

رئیس جمهور ترکمنستان در ادامه گفت: مجوز ورود به ترکمنستان و خروج شهروندان بنا به مسائل شخصی و اجتماعی و نیز مشارکت در برنامه‌های بین‌المللی هماهنگ شده از قبل توسط کمیسیون ویژه بررسی و صادر خواهد شد.

وی افزود: همه برنامه‌های بین‌المللی از جمله همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی که قرار است در مدت زمان مذکور در عشق‌آباد برگزار شود، به زمان دیگری موکول می‌شوند.

رئیس جمهور ترکمنستان در پایان گفت: ما از سران کشورهای خارجی بابت حسن درک از اقدامات مذکور پیشاپیش تشکر می‌کنیم.

پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 با حضور 6 هزار ورزشکار به مدت 2 هفته در 21 رشته ورزشی در ترکمنستان برگزار می‌شود و قرار است مراسم افتتاحیه این بازی‌ها در تاریخ 17 سپتامبر سال 2017 میلادی انجام شود.

شطرنج، فوتسال، تنیس، بوکس، سامبو، کوراش، جیو جیتسو، بولینگ، دوچرخه سواری، شنا، بسکتبال، وزنه‌برداری، دو میدانی، تکواندو، کیک‌بوکسینگ، کشتی و سوارکاری از مهمترین رشته‌های پنجمین دور بازی‌های آسیای در داخل سالن و هنرهای رزمی 2017 عشق‌آباد می‌باشد.

ترکمنستان برای میزبانی پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 تدارکات گسترده‌ای را اتخاذ کرده‏‌ که مهمترین آن ساخت شهرک المپیک در عشق‌‏آباد به مساحت 157 هکتار و به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار و فرودگاه جدید بین‌المللی عشق‌آباد به ارزش بالغ بر 2.2 میلیارد دلار و صدها طرح‌ مختلف زیربنایی، عمرانی، شهرسازی، خدمات شهری، رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به ارزش میلیاردها دلار اجرا شده‌است.

۱۳۹۶/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...