نسخه چاپی

یوسفی در گفتگو با نما:

رونق گردشگری سلامت در ایجاد اشتغال پایدار در كشور موثر است/ حدود 800 هزار نفر در سال برای گردشگری سلامت وارد كشور می شوند

عکس خبري -رونق گردشگري سلامت در ايجاد اشتغال پايدار در کشور موثر است/ حدود 800 هزار نفر در سال براي گردشگري سلامت وارد کشور مي شوند

نایب رئیس دوم كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مطمئنا اگر بحث گردشگری سلامت رونق بیشتری پیدا كند در ایجاد اشتغال پایدار در كشور ما موثر خواهد بود.

همایون یوسفی نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار نما درباره بهره کشور از گردشگری سلامت اظهار داشت: بحث گردشگری سلامت موضوع روز دنیاست و کشورهای مختلف سعی می کنند از بازار درمانی یکدیگر استفاده بیشتر را ببرند.
وی در ادامه افزود: مطمئنا اگر بحث گردشگری سلامت رونق بیشتری پیدا کند در ایجاد اشتغال پایدار در کشور ما موثر خواهد بود.
یوسفی با بیان اینکه طبق آماری که وجود دارد یک گردشگر سلامت وقتی وارد کشور می شود تقریبا 3.7 دهم برابر یک گردشگر معمولی هزینه می کند، ادامه داد: وقتی یک گردشگر سلامت وارد کشورمان می شود به ازای هر نفر گردشگر سلامت حدود 3.5 شغل پایدار ایجاد می شود.
نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر بتوانیم در خصوص گردشگری سلامت برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم در ایجاد اشتغال پایدار موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه در منطقه هم به واسطه اینکه هزینه های درمانی تمام شده در کشور ما به نسبت کشورهای دیگر کمتر است افزود: همچنین اعتماد کشورهای اطراف به سیستم پزشکی و درمانی ما خوب است و باعث می شود که اگر ما برنامه ریزی بهتر و بیشتری داشته باشیم می توانیم در جذب گردشگری سلامت توفیقات بیشتری را داشته باشیم.
گردشگری سلامت به طور کلی یعنی بتوانیم بیمارانی که از کشورهای دیگر برای درمان وارد کشور می شوند، زمینه درمان آنها را فراهم کنیم و امکاناتی مانند اقامتگاه های مناسب و ... را داشته باشیم. باید بتوانیم خدمات فرودگاه به فرودگاه و ترمینال و ترمینال را برای این بیماران، خودمان انجام دهیم.
نماینده مردم اهواز ادامه داد: برای خدمات دهی به گردشگران سلامت باید شرکت های ثبت شده ای که مورد تایید هستند، داشته باشیم که خدمات بهتری به آنها ارائه شود اما الان شبکه دلالی و واسطه گری ایجاد شده است و بازار را ازمجاری قانونی خودش دور می کند و باعث می شود شان و جایگاه نظام سلامت کشور ما پایین بیاید.
ما اگر بتوانیم فقط برنامه را به شکلی جلو ببریم که پذیرش بیماران از طریق شرکت های مورد تایید انجام شود، مطمئنا می توانیم ظرفیت پذیرش مان را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه الان حدود 800 هزار نفر در سال برای گردشگری سلامت وارد کشور می شوند ، گفت: با زیر ساخت های موجود فعلی کشور این رقم می تواند تا 5 میلیون نفر افزایش پیدا کند.
یوسفی خاطر نشان کرد: اگر زیر ساخت های بیشتری را فراهم کنیم این رقم ممکن است تا به 20 میلیون نفر در سال افزایش پیدا کند و این رقم به ازای شغل مولدی که برای ما ایجاد می کند می تواند در ایجاد مشاغل پایدار که در چارچوب اقتصاد مقاومتی است کمک شایانی به اقتصاد کشور کند.
گردشگری سلامت در ایران با مشکلات و موانع زیادی روبرو است و از طرفی ظرفیت های بالفعل و بالقوه بالایی برای توسعه آن وجود دارد . در صورت جدی نگرفتن این صنعت ،با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد و از صحنه رقابت عقب می مانیم و ظرفیت ها را یکی پس از دیگری از دست می دهیم .
یکی از پایه ها ومحورهای رونق در کشور ما توسعه و توجه به گردشگری مذهبی یا زیارت است و محور مهم دیگر توسعه 'گردشگری سلامت' است که ظرفیت های خاص ، ارزشمند و منحصربه فردی در این حوزه ها داریم . گردشگری سلامت سه برابر بیش از دیگر شاخه های گردشگری برای کشور ارز آوری به همراه دارد.
گردشگرانی که برای درمان و دریافت خدمات سلامت وارد کشور می شوند احساس می کنند به واسطه خدمات دریافتی و میهمان نوازی که از آنها می شود به نوعی وابسته و دلبسته ایران هستند که این افراد پس از بهبودی به عنوان سفیر سلامت ایران اسلامی در کشور مبدا خواهند بود.

۱۳۹۶/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...