نسخه چاپی

ترقی، عضو شورای مركزی حزب موتلفه مطرح كرد:

جمنا علل اشتباهات و شكستش را در تصمیمات خود بررسی كند/ سرنوشت اصولگرایان با نظرات ناپخته و خودزنی های امثال چمران همین است

عکس خبري -جمنا علل اشتباهات و شکستش را در تصميات خود بررسي کند/ سرنوشت اصولگرايان با نظرات ناپخته و خودزني هاي امثال چمران همين است

عضو شورای مركزی حزب موتلفه با انتقاد از اظهارات اخیر مهدی چمران درباره حزب متبوعش گفت: آقای چمران جزء نیروهای مسنی محسوب می‌شود كه دیگر توان تجزیه‌وتحلیل مسائل سیاسی كشور را ندارد و این افراد باید جای خود را به نیروهای جوانی دهند كه اشراف بیشتری به مسائل سیاسی و جامعه‌شناختی در كشور دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با انتقاد از اظهارات اخیر مهدی چمران درباره حزب متبوعش گفت: آقای چمران جزء نیروهای مسنی محسوب می‌شود که دیگر توان تجزیه‌وتحلیل مسائل سیاسی کشور را ندارد و این افراد باید جای خود را به نیروهای جوانی دهند که اشراف بیشتری به مسائل سیاسی و جامعه‌شناختی در کشور دارند.
اختلافات در میان اصولگرایان بسیار جدی است و این مسئله پس از برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بیش ازهر زمان دیگری خود را بیشتر به نمایش گذاشت، بطوریکه امروز آنان به‌جای آسیب‌شناسی و علل یابی دلیل شکست خود سخره گرفتن یکدیگر را در دستور کار قرار داده‌اند و در ظاهر از کار اصلی غافل مانده‌اند.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در دوره گذشته و کسی که نام او با ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد عجین شده است در گفت‌وگویی حضور مصطفی میرسلیم، گزینه حزب موتلفه از کاندیداهای ریاست جمهوری که موفق به کسب 400 هزار رأی شد را به سخره گرفت.
وی در این گفت‌وگو گفته است: «شخصاً از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری راضی هستم. به دست آوردن ١٦ میلیون رأی یکدست بعدازآن همه اختلاف‌ها و انشقاق‌های گذشته در مجموعه اصولگرایی و ٤٠٠هزار رأی آقای میرسلیم واقعاً اهمیت داشت تا به موتلفه‌ای‌ها بگوییم این‌قدر که می‌گویید ما حزب قدیمی هستیم و رأی داریم، این ٤٠٠ هزارتا رأی شماست! من واقعاً خوشحال هستم که آقای میرسلیم از انتخابات کنار نرفت؛ آقای رئیسی هم بعدازآنتخابات گفت الحمدالله که آقای میرسلیم کنار نرفت وگرنه بعداً می‌گفت ١٠ میلیون رأی رئیسی به خاطر کنار رفتن من بوده است.»
حمیدرضا ترقی، از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با رویداد۲۴ دراین‌باره که سهم حزب موتلفه از انتخابات همین 400 هزار رای بوده است، گفت: آقای چمران جزء نیروهای مسنی محسوب می‌شود که دیگر توان تجزیه‌وتحلیل مسائل سیاسی کشور را ندارد و این افراد باید جای خود را به نیروهای جوانی دهند که اشراف بیشتری به مسائل سیاسی و جامعه‌شناختی در کشور دارند.
وی در ادامه بیان کرد: عدم کناره‌گیری آقای میرسلیم صرفاً برای فریز کردن رأی شخصی بود و اطلاعیه حزب موتلفه اسلامی و حمایت این حزب از آقای رئیسی تمام طرفداران را به سمت او سوق داد. آقای میرسلیم با فعالیتی که در طی تبلیغات انتخاباتی انجام داد 470 هزار نفر علاوه بر نیروهایی که درواقع سنتی طرفدار اصولگرایان هستند را جذب خود کرد. آن‌ها افرادی بودند که به فرد دیگری غیر از میرسلیم رأی نمی‌دادند اگر او کنار می‌رفت، آرا به سبد رئیسی ریخته نمی‌شد.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: بنابراین اگر کسی بخواهد آرا موتلفه را در رأی آقای میرسلیم متمرکز کند یک اشتباه محاسباتی کاملاً غیرواقع‌بینانه کرده زیرا حزب با بیانیه خود مسیر تمام طرفدارانش را مشخص کرده بود؛ بنابراین آقای میر سلیم نه انتظار داشت که موفق شود و نه اینکه درواقع عزمش برای تا پایان ماندن بود، اما مجموعه تدابیر اندیشیده شده ایجاب می‌کرد که او بماند همان‌طور که نظر حزب بر حضور آقای قالیباف تا پایان انتخابات بود زیرا آرا او حداقل فریز می‌شد و احتمال به دوره دوم کشیده شدن انتخابات وجود داشت. زمانی که قالیباف انصراف دادبخشی از آرا او به سمت روحانی رفت و قسمت محدودش هم جذب آقای رئیسی شد.
ترقی در این رابطه تصریح کرد: بهتر آن است تا دوستان در تحلیل مسائل انتخابات قدری بر اساس خرد جمعی، پخته شدن ابعاد و آسیب‌شناسی دقیق‌تری اظهارنظر کنند که برای آینده دچار اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها نشوند.

وی در این رابطه که غیر از مهدی چمران و ابراهیم رئیسی اکثریت اصولگرایان معتقدند که حزب موتلفه نیاز به بازنگری جدی دارد، توضیح داد: موتلفه تابه‌حال حرکتی مغایر با مجموعه اصولگرایان انجام نداده و همواره در مجموعه قرار داشته و همراه ائتلاف بوده است. در این مرحله هم علیرغم آنکه نامزد جداگانه‌ای داشت که همین مسئله هم باز دلایل قابل دفاع خود را دارد، اما درنهایت با جمع حرکت کرد، بنابراین چنین نظری نسبت به موتلفه شامل تمامی اصولگرایان می‌شود.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه اضافه کرد: اختلافات بین اصولگرایان، مگر در نیروهای موتلفه بوده است؟ اگر آقایان قالیباف، ولایتی و جلیلی یا لاریجانی باهم کنار نیامدند و هر یک ساز خود زدند، آیا این‌ها نیروی موتلفه به‌حساب می‌آمدند؟ تمام این آقایان نیروهای مجموع اصولگرایان بودند. مگر تصمیم‌گیری در شورای مرکزی جمنا با موتلفه بود؟ چرا موفق نشدند؟ در جبهه متحد اصولگرایان مگر تصمیم‌گیری با موتلفه بود؟ تمام تشکلات در آن حضور داشتند موتلفه هم یکی از آرا در آن جمع محسوب می‌شود، حالا چه اتفاقی افتاده که می‌خواهند شکست‌های قبلی را به‌حساب موتلفه گذارند. این اظهارنظر درستی نیست.
ترقی در این خصوص اظهار داشت: حزب موتلفه در این مرحله سعی کرد، الگو کار حزبی ارائه دهد تا هم پیشرفت افراد از درون حزب باشد و هم اینکه فردی که درصدد تبلیغات انتخاباتی برآمده اصول حزبی را رعایت کند که نسبت به آن پاسخگو باشد. در تمام این‌ها سعی کردیم که الگویی ارائه دهیم که در صورت اصلاح قوانین در آینده و حرکت به سمت انتخابات حزبی، مردم الگویی رفتار حزبی را بدانند و آگاه باشند که رفتار حزبی تخریب، بداخلاقی و وعده‌های بیجا نیست؛ بنابراین به‌جای اینکه از رفتار حزبی حمایت کنند به دروازه خودی توپ می‌زنند. اگر این تشکلات می‌خواهند در آینده نقشی داشته باشند باید اصل کار حزبی را تقویت کنند نه اینکه آن را بکوبند.
وی دراین‌باره بیان کرد: متأسفانه در دوره احمدی‌نژاد هم این مشکل وجود داشت و اولین کسانی که به خود اصولگرایان ضربه زدند کسانی بودند که به آقای احمدی‌نژاد بدون در نظر گرفتن نقاط مثبت او حمله کردند، الآن هم همین وضعیت وجود دارد. به‌جای آسیب‌شناسی درست نسبت به علل و عوامل مسئله کار حزبی مثبت که باید الگو قرار گیرد آن را زیر سؤال می‌برند و برفرض که موتلفه پایگاه اجتماعی کافی نداشته باشد مگر آقایی که در شورای شهر سمت داشت، از پایگاه اجتماعی برخوردار بود؟ بالاترین آرای آقای چمران چه اندازه بوده است؟
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه گفت: یک مقدار این حرف‌ها خودزنی است و تا زمانی که در بین اصولگرایان چنین خودزنی‌هایی وجود داشته باشد سرنوشت اصولگرایان همین خواهد بود.
ترقی در این خصوص که هم‌فکران حزب موتلفه در اردوگاه اصولگرایی معتقدند حوزه نفوذ موتلفه کاهش‌یافته، بیان کرد: وقتی اندیشه ما مبتنی بر اصول ارزش‌های انقلاب باشد، حوزه نفوذ بارأی مشخص نمی‌شود. مگر رأی مردم به اسلام، دین‌داری و متدینین منحصر در فردی است که معرفی می‌شود؟ موتلفه خود را جدا از دین و اسلام نمی‌داند و ادعا هم نمی‌کند که اگر فردی معرفی کند تبلور اسلامی ناب است.
وی در ادامه افزود: موتلفه اعتقاد دارد به هر انسان مؤمن و صالحی که رأی داده شود، رأی به حزب محسوب می‌شود. اینکه ما انحصارطلبی کنیم و هر چیز که وابسته به ما است را خوب و درست بدانیم و بقیه را نفی کنیم، تفکر اسلامی محسوب نمی‌شود و موتلفه به دنبال این مسئله نیست.

۱۳۹۶/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...