نسخه چاپی

موضع تكراری وزارت خارجه آمریكا درباره برجام

به گزارش نما - ایرنا نوشت: «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود (به وقت محلی) با تکرار اظهارات پیشین مقام‌های آمریکایی مدعی شد که ایران به روح برجام پایبند نیست.
به گزارش تارنمای اطلاع رسانی وزارت امور خارجه آمریکا، وی گفت: ما از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار داریم که به نظارت خود و راستی‌آزمایی تمامی تعهدات هسته‌ای ایران ادامه داده و اطمینان یابد که آن‌ها به مفاد توافق پایبند هستند.

نوئرت در ادامه اظهارات ادعایی خود افزود: ما متوجه تداوم فعالیت‌های ایران هستیم و معتقدیم که تهران به روح توافق پایبند نیست؛ چرا که در برجام از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی گفته شده است و فکر نمی‌کنیم که ایران به این مسئله پایبند بوده باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص توافق هسته‌ای گفت: ما همچنان در حال بازنگری سیاست خود در قبال تهران هستیم. ما ایران را همچنان به خاطر فعالیت‌های بدخواهانه‌اش مسئول می‌دانیم.

نوئرت مدعی شد: همه از فعالیت‌های شرورانه ایران در بسیاری از نقاط جهان مطلع هستیم. تغییری در رفتار ثبات زدای ایران ایجاد نشده است و همچنان به مقابله با آن خواهیم پرداخت.

دولت ترامپ تاکنون دو بار پایبندی تهران به توافق هسته‌ای را مورد تایید قرار داده است؛ اما مقام‌های آمریکایی مکرر مدعی عدم پایبندی تهران به «روح برجام» می‌شوند.

این در شرایطی است که آمریکا چندی پیش قانون تحریم‌های ایران، کره شمالی و روسیه را به اجرا درآورده بود؛ قانونی که از آن به عنوان نقض تعهدات واشنگتن یاد می‌شود.

مقام‌های کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که تهران تسلیم خواست طرف آمریکایی نخواهد شد و به برنامه دفاعی و موشکی که هدف انتقاد پیوسته مقام‌های غربی است، با قدرت ادامه خواهد داد.

پیش از این برخی سیاستمداران آمریکایی از جمله «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا از تلاش‌ها برای فشار به ایران با هدف کناره گیری تهران از برجام خبر داده بودند.
با این حال «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرده است که چنانچه آمریکا بخواهد برجام را متوقف کند، باید هزینه آن را هم بپردازد.

۱۳۹۶/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...