نسخه چاپی

اقلیم كردستان، اسیران داعشی را تحویل بغداد می‌دهد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: یک مقام مسئول در وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق با اشاره به ادامه روند تسلیم شدن زنان و مردان داعشی به نیروهای عراقی، گفت: این وزارتخانه ها این افراد را تحویل دولت مرکزی عراق می دهد.

این مقام مسئول در وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق که نخواست نامش اعلام شود به خبرنگار ایرنا در اربیل در این خصوص گفت: تاکنون در میان این افراد چند زن از اقلیم کردستان عراق و یک زن از کردستان ایران وجود داشته است اما تعداد زنان خارجی که در داعش بودند زیادتر است.

وی اضافه نمود: در میان خارجی ها تعداد زیادی زنان و دختران روسی، فرانسوی، کره ای، سومالیایی، سوری و چند کشور دیگر وجود دارند.

این مقام نظامی در ادامه سخنان خویش گفت: برخی از این زنان به فتوای رهبران داعش بیش از 15 بار ازدواج کرده و رفتار بسیار بدی با آنها شده است، به همین دلیل از این وضعیت خسته و خود را تسلیم نیروهای پیشمرگه کرده اند.

نامبرده تاکید کرد وزارت پیشمرگه براساس استانداردهای حقوق بشری با آنها برخورد کرده و دولت مرکزی و سازمانهای بین المللی را در این خصوص مطلع نموده اند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش که از سال 2014 میلادی بخش زیادی از خاک سوریه و عراق را اشغال کرد هم اکنون در حال از دست دادن کامل این مناطق و اضمحلال کامل است.

۱۳۹۶/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...