نسخه چاپی

سبحانی فر در گفتگو با نما:

بازار خودرو ایران در اختیار "تولیدات بی‌كیفیت چینی"/ كمتر از 50 درصد برنامه های توسعه در كشور تحقق می یابد

عکس خبري -بازار خودرو ايران در اختيار "توليدات بي‌کيفيت چيني"/ کمتر از 50 درصد برنامه هاي توسعه در کشور تحقق مي يابد

سبحانی گفت: خودروها ی چینی فقط از لحاظ قیمتی نسبت به خودروهای داخلی مناسب تر است.

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با ازدیاد خودروهای چینی در بازار خودرو کشور گفت: یکی از دلایلی این موضوع به لحاظ تنوع محصولی است به هر حال مردم به دنبال آن هستند،دوم این دلیل مربوط به ظاهر این خودروها می شود و البته لرزان قیمت نیز هستندو اگر بخواهیم مقایسه کنیم با خودروهای داخلی قیمت شان مناسب تر است.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل ذکر شده باعث می شوند مردم به خودروهای چینی رغبت بیشتری نشان دهند اما پس از مدتی دچار مشکل می شوند زیرا کیفیت ندارند، ادامه داد: فکر می کنم در آینده نه چندان دور خریداران این خودروها پشیمان شوند زیرا کیفیت مناسب ندارند.
سبحانی با تاکید بر اینکه کیفیت خودروهای چینی در مقابل کیفیت خودروهای داخلی برابری نمی کند، افزود: این خودروها فقط از لحاظ قیمتی نسبت به خودروهای داخلی مناسب تر است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در خصوص نظارت بر فضای مجازی و فعالیت 8 هزار کانال غیر مجاز در کشور گفت: از شبکه های اجتماعی امروز اکثر جوامع استفاده می کنند زیرا مردم امورات شان را در آنجا انجام می دهند و نمی توان این شبکه ها را فیلتر کرد.
البته سایت هایی که کار مجرمانه انجام می دهند بدون استثنا فیلتر می کنیم بسیاری از جوانان و افراد در شبکه های اجتماعی حضور دارند ما باید به سمت فرهنگ سازی و استفاده بهینه از این فضا باشیم نه ایجاد محدودیت های کلی.
همچنین باید شبکه های اجتماعی داخلی را تقویت کنیم و خدمات بهتری را نسبت به آنچه که در دیگر شبکه ها است، مهیا شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند به موازی این ها و یا بهتر از آنها شبکه هایی را ایجاد کنید که مردم بتوانند استفاده کنند، تصریح کرد: اینکه ما جلوی جاده را ببندیم به نظر می رسد کار دشواری باشد و برای مردم نارضایتی ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه فیلترینگ هوشمند در حال حاضر میلیاردها محتوا را در شبکه های مختلف فیلتر می کند، گفت: کارگروه مصادیق مجرمانه بسیاری از این سایت ها را که دچار خطای مجرمانه می شوند فیلتر می کند.
سبحانی فر ادامه داد: هر روز کاربرها بیشتر و تکنولوژی ها بهتر می شوند و خدمات جدیدتری را ارائه می دهند و دستگاه های اجرایی و نظارتی باید کارشان را انجام دهند زیرا فضای مجازی مانند فضای واقعی شده است و باید کنترل و مراقبت بیشتری انجام شود.
چند تا از شبکه های پر طرفدار داخلی سرورهایشان در خارج از کشور است و تلاش می شود که آنها نیز سرورهایشان را به داخل بیاورند و یا در دسترس قرار دهند تا اگر کارهای محرمانه انجام می شود آنها را احضار و بازخواست کنند.
بهترین شیوه این است که ما شبکه های اجتماعی بهتری را در اختیار مردم قرار دهیم تا از شبکه هایی مانند تلگرام و اینستاگرام کمتر استفاده شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با ناراضی بودن دولت از بخش هایی از برنامه ششم توسعه و اجرای ناقص آن گفت: جز یکی دو تا از برنامه ها که کاملا اجرا شد، اجرای دیگر برنامه های توسعه کشور به 50 درصد نیز نرسید، ممکن است برنامه ششم توسعه نارسایی هایی داشته باشد و شاید دولت برای این بخش ها حرفی دارد اما بخش هایی هم هست که مناسب است و باید اجرا شود زیرا قانون شده است.
سبحانی فر با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی موظف به اجرای آن هستند و اگر در بخش هایی خلاء وجود دارد می تواند به صورت لایحه و طرح مورد بررسی قرار گیرد گفت: وقتی نمایندگان بدانند این بخش ها برای دستگاه های اجرایی چالش ایجاد می کند اصلاح می کنند و مسیر را برای اجرای برنامه هموار تر می کنند و دلیلی بر توقف اجرای برنامه ششم وجود ندارد.

۱۳۹۶/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...