نسخه چاپی

هدف نقدهای مغرضانه بر عزاداری محرم

سید مصطفى میرسلیم

در عظمت قيام امام حسين عليه السلام براى مقابله با جريان رسمى و حكومتى ظلم و جور و نيز استضعاف فكرى مردم و جهل و گمراهى آنها و چگونگى طراحى موفق براى اصلاح امور مسلمانان ، دوست و دشمن متفق الرأى اند.

در تأثير گذارى هنر در شكلهاى گوناگونش بويژه مرثيه سرايى براى پاسداشت عظمت مصيبت فاجعه كربلا ، و نيز در ارزش آثار ماندگار و گرانقدرى كه همچون ترجيع بند مرحوم محتشم كاشانى، جزو ميراث فرهنگى ما است، كسى ترديد ندارد.

در مورد انحرافات متنوع و متعددى كه در ١٤ قرن گذشته ، در بدفهمى ريشه هاى اصيل قيام حسينى نزد خواص و عوام ايجاد شده يا با طراحى دقيق عليه جامعه شيعه آفريده اند و خسارتهاى بزرگى كه در شكل سوگوارى هاى خلا شرع پديدار ساخته است ، و در سوء استفاده شيادان و شياطين انس در لباسهاى مختلف سياسى و روحانى و روضه خوانى و تعزيه گردانى و دانشگاهى و فرهنگى، از آن فاجعه عظمى براى مقاصد و منافع شخصى و گروهى شكى وجود ندارد.

آنچه همواره علماى اعلام و حكماى والامقام و دلسوزان و خيرخواهان حقيقى امت در فكر آن بوده اند ، بهره مندى بحق از قيام و ايثار امام حسين عليه السلام و ياران با وفا و بى نظيرش بوده است. نقد بر عملكرد سوء استفاده كنندگان از آن مصيبت نيز هيچگاه تعطيل نشده و نخواهد شد؛ ولى هجومى كه اخيرا بويژه با بكارگيرى شيوه هاى مزورانه "اطلاع رسانى" در فضاى مجازى برپا شده است، ابداً از سر دلسوزى و خيرخواهى نيست بلكه كل تقدس و ايمان را نشانه گرفته و با ظاهرى دلفريب مى خواهد اعتماد عمومى را زايل و خودباورى رامضمحل و راه را براى اباحه گرى و تسلط دشمنان و بدخواهان هموار كند و بنابراين بايد به طور جدى با اين جريان مسموم و منحرف و ضد آگاهى مبارزه و شگردهاى آن را افشا كرد. ما هرچه داريم از همين محرم و صفر است و دشمنان ما نمى خواهند از ما چيزى بماند و آرزو مى كنند آنچه با خون دل فراوان ايجاد شده نيز ضايع شود. حلقومشان بريده و دستشان كوتاه باد.

۱۳۹۶/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...