نسخه چاپی

عزیزی در گفت و گو با نما :

شفاف سازی در كشور وجود ندارد/ عده ای مانع شفاف سازی هستند

عکس خبري -شفاف سازي در کشور وجود ندارد/ عده اي مانع شفاف سازي هستند

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در كشور شفاف سازی وجود ندارد ، حتی اگر هم بخواهیم شفاف سازی را انجام دهیم با مقاومت هایی مواجه هستیم.

دکتر عبدالرضا عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه تامین نیازهای اساسی مردم به طور کامل اجرایی نشده است، گفت: در تلاش هستیم به آنچه که قانون اساسی گفته، عمل کنیم ولی در عمل همه آنچه که در قانون اساسی مطرح شده، اجرا نشده است.
وی اظهار داشت: عامل این عدم اجرا، خودمان هستیم چون رسما تمام دولت ها بیش از ۸۰ درصد لایحه بودجه ای که تقدیم دولت می کنند، جاری است و تنها ۲۰ درصد آن عمرانی است و حتی در پایان سال این مقدار هم به ده درصد کاهش می یابد. در واقع دیگر چیزی برای افزایش درآمد ناخالص ملی و به تبع آن افزایش سطح اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی باقی نمی ماند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در کشور شفاف سازی وجود ندارد ، تاکید کرد: حتی اگر هم بخواهیم شفاف سازی را انجام دهیم با مقاومت هایی مواجه هستیم.
وی با اشاره به رویکرد سازمان بازنشستگی کشور توضیح داد : سازمان بازنشستگی کشور سالانه ۱۹ هزار میلیارد تومان خرج دارد در حالیکه شرکت های زیادی از جمله هواپیمایی آسمان و آتیه صبا زیر مجموعه های این سازمان هستند و باید خودشان از پس هزینه های خود برآیند ولی ما از طریق مجلس، سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان به دولت کمک می کنیم چون در غیر این صورت نابود می شود
عزیزی تصریح کرد: اگر مدیریت ها درست و بر اساس شایسته سالاری باشد و هر کسی وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد ما به این اندازه هدر رفت اعتبار نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در قانون بودجه امسال همسان سازی حقوق های بازنشستگان کشوری و لشکری را تصویب کردیم و حقوق بازنشستگان سال های گذشته تا ۲۵ درصد افزایش یافت، تشریح کرد : مقرر شد تا در لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری که به زودی از طریق دولت تقدیم مجلس می شود حقوق بازنشستگان در سال های گذشته از ۹۰ درصد شاغلین کمتر نباشد.
وی افزود : یک طرح هم برای ارتقای صندوق بازنشستگان کشوری داده ایم تا بتوانند خودکفا باشند و وابسته به دولت و مجلس نباشند.

۱۳۹۶/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...