نسخه چاپی

بیگی در گفت و گو با نما :

مردم از وعده های تحقق نیافته دولت دلسرد شده اند/وعده روحانی برای حل معضل بیكاری محقق نشده است

عکس خبري -مردم از وعده هاي تحقق نيافته دولت دلسرد شده اند/وعده روحاني براي حل معضل بيکاري محقق نشده است

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : ارائه آمار نرخ بیكاری با وعده ایجاد فرصت های شغلی كه قرار بود صورت بگیرد اما هنوز اجرایی نشده است با وضعیت خانواده هایی كه شاهد بیكاری جوانان خود هستند فاصله ی زیادی دارد و بی اعتمادی را در مردم روز به روز تشدید می كند و سبب ناكارآمدی دولت نزد مردم خواهد شد .

احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درباره آمار اشتباه ارائه شده از سوی دولت گفت : غیر واقعی بودن آمار و تلاش برای مثبت نشان دادن اوضاع جامعه موضوعی است که مردم کشور را آزار می دهد و نگرانی های بسیاری را در پی خواهد داشت .
وی با تاکید بر اینکه ارائه آمارهای غیر رسمی از سوی جایگاه های رسمی موجب تردید و بی اعتمادی در مردم خواهد شد ، اظهار داشت : اینکه مطرح می کنند کشور دارای 6.5 درصد رشد است آنهم با اتکا به درآمدهای نفتی ، مسلما با وضعیت اقتصادی مردم که در جامعه شاهد آن هستیم تعارضات فراوانی دارد .
وی در ادامه توضیح داد : ارائه آمار نرخ بیکاری با وعده ایجاد فرصت های شغلی که قرار بود صورت بگیرد اما هنوز اجرایی نشده است با وضعیت خانواده هایی که شاهد بیکاری جوانان خود هستند فاصله ی زیادی دارد و بی اعتمادی را در مردم روز به روز تشدید می کند و سبب ناکارآمدی دولت نزد مردم خواهد شد .
وی با بیان اینکه در این مقطع دولت باید دست از رفتارهای انتخاباتی بردارد و رفتارهای واقعی تری از خود بروز دهد ، تصریح کرد : دولت باید بداند این رویه نه تنها برای آنها ایجاد موقعیت نخواهد کرد بلکه افول جایگاه دولت را به همراه خواهد داشت و مشکلات کشور بیشتر خواهد شد .
وی افزود : دولت باید تمام توان خود را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت های داخلی قرار دهد و صادرات غیر نفتی را جدی گرفته تا بتوانیم با ایجاد اشتغال و تولید پشتوانه ای برای ارزش پول ملی بسازیم .
بیگی با اشاره به اینکه ارائه آمارهای غیر واقعی ارزش پول ملی کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است ، اذعان داشت : از سال 92 تا کنون نوسانات نرخ ارز و آشفتگی بازار نشان از این دارد که اقتصاد کشور در وضعیت خوبی به سر نمی برد .
وی ادامه داد : ادامه این روند نظام جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد و خواسته یا ناخواسته سبب بی اعتمادی مردم به کارآمدی دولت شده و این جفا در حق مردم است .
وی تصریح کرد : دولت باید با بیان صریح و شفاف و ارائه راه حل های درست نشان دهد که می تواند مشکلات مردم را مرتفع کند و وعده های انتخاباتی خود را عملیاتی سازد .
وی با اشاره به اینکه با افزایش واردات نمی توان تضمینی برای موفقیت خرید ، عنوان داشت : به نظر می رسد شکوفایی اقتصادی در این شرایط رخ نخواهد داد چرا که با تعطیلی کارخانه ها و از دست دادن فرصت های شغلی مواجه خواهیم شد .
وی در پایان یاداور شد : ما باید با جذب سرمایه گذاری خارجی ، به ویژه سرمایه های ایرانیان خارج از کشور و با ترغیب آنها برای این کار بسترهای رشد افتصادی در کشور را فراهم کنیم .





۱۳۹۶/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...