نسخه چاپی

بیگی در گفتگو با نما:

حكم دیوان محاسبات نسبت به تبرئه نجومی بگیران تمسخر كردن افكار عمومی است

عکس خبري -حکم ديوان محاسبات نسبت به تبرئه نجومي بگيران تمسخر کردن افکار عمومي است

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت : حكم دیوان محاسبات تمسخر كردن افكار عمومی، عدالت اجتماعی، فاصله طبقاتی و كارگرانی است كه با یارانه زندگی خود را می چرخانند.

روح الله بیگی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با تبرئه نجومی بگیران از سوی دیوان محاسبات اظهار کرد: اگر قرار بود نجومی بگیران تبرئه شوند چرا انقدر سر و صدا به پا کردند و بر علیه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی جنجال پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه اگر نجومی بگیران مشکلی نداشته اند چرا مسئله را انقدر بزرگ کردند و با این وجود جای جبران ندارد ، گفت: تعجب می کنم با وجود اینکه حقوق نجومی بگیران متعارف نبوده است چرا الان باید تبرئه شوند بلکه باید محاکمه شوند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فردی که در دیوان محاسبات حکم تبرئه نجومی بگیران را داده است باید در مقابل افکار عمومی محاکمه شود افزود: حقوق های نجومی 50 میلیونی با آرمان های امام و شهدا همخوانی ندارد بلکه منافات هم دارد، اگر شهیدی می دهیم برای دفاع از ارزش های اسلامی و عدالت اسلامی است.
بیگی با بیان اینکه حکم دیوان محاسبات حکم خطا است، ادامه داد: حکم دیوان محاسبات تمسخر کردن افکار عمومی، عدالت اجتماعی، فاصله طبقاتی و کارگرانی است که با یارانه زندگی خود را می چرخانند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به اینکه با این افرادی که جنجال درست کردند در قضیه نجومی بگیران باید پاسخگوی افکار عمومی باشند و به شعار و مصاحبه نیست، ادامه داد: در واقع پاسخ شان باید صدور حکم عادلانه باشد چرا که تبرئه آنها با عدالت اسلامی سازگاری ندارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های مکرری خواستار برخورد جدی با نجومی‌بگیران شده‌اند و خواسته‌اند که این پول‌ها به بیت‌المال بازگردانده شود.
چندی پیش دیوان محاسبات به طور غیرقانونی اعلام کرده که نجومی‌بگیران تبرئه شده‌اند، در صورتی که این مسئله خلاف قانون است و این دیوان وظیفه دارد تا پرونده‌‌ها را پس از بررسی در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد.
رئیس، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات باید نسبت به اینکه چرا برخی نجومی‌بگیران را تبرئه کرده‌اند، پاسخگو باشند؛ مردم انتظار دارند با نجومی‌بگیران به طور قاطع برخورد شده و پول‌ها به بیت‌المال بازگردانده شود.
باید نمایندگان مجلس از آقای عادل آذر رئیس دیوان محاسبات پیرامون چگونگی رسیدگی به پرونده حقوق‌های نجومی در این دیوان طرحی را اماده کنند.
اقدامات اخیر دیوان محاسبات پشتوانه حقوقی نداشته است، حداقل و سقف حقوق ها مشخص است و در همین راستا بر اساس کیفرخواست صادر شده اقدامات حقوقی در حال پیگیری می باشد.
دستگاه نظارتی مانند دیوان محاسبات یا به موضوع نجومی بگیران اشراف نداشتند یا مماشات و مسامحه کرده اند اما قوه قضاییه اعلام تخلف کرده است.
عامه مجریان قانون اعم دستگاه قضایی و دولت و همه افرادی که مشمول قانون مجلس می شوند باید بر اساس قانون عمل و برخورد داشته باشند تا از اینگونه تخلفات جلوگیری شود.

۱۳۹۶/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...