نسخه چاپی

تأملی در «رفتارهای ثبات‌زدای ایران!»

دكتر یدالله جوانی

عنوان «رفتارهاي ثبات‌زداي ايران»، از عناوين جديدي است كه امريكايي‌ها براي توجيه فشارها و وضع تحريم‌هاي جديد عليه جمهوري اسلامي و ملت ايران، ‌مورد توجه قرار داده‌اند. امريكايي‌ها قصد دارند با تكرار اين عنوان اتهامي، امكان وضع هر نوع تحريم جديد عليه جمهوري اسلامي را فراهم سازند. نقض حقوق بشر، حمايت از تروريسم و تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي، موضوعات ثابت گذشته براي اعمال فشار و تحريم بود و اينك، عنوان جديد مورد اشاره هم به اين فهرست اضافه مي‌شود. درخصوص سه عنوان قبلي بايد گفت:

1 ـ نقض حقوق بشر
امريكايي‌ها در حالي جمهوري اسلامي را به نقض حقوق بشر متهم كرده و بر همين اساس، تحريم‌هاي حقوق بشري عليه ايران وضع كرده‌اند كه خود ناقض اصلي حقوق بشر هستند. اسناد نشان مي‌دهد در يكصد سال گذشته، هيچ كشوري به اندازه امريكا در حق بشر ظلم و جنايت نكرده است. البته نظام سرمايه‌داري حاكم بر ايالات متحده، علاوه بر ظلم و ستم‌هاي فراوان در اقصي نقاط جهان، ظلم‌هاي بسيار زيادي را هم به ملت امريكا كرده است. جنبش اعتراضي ما 99 درصد هستيم، گوياي همين واقعيت در امريكا است. امريكايي‌ها از حقوق بشر، به عنوان يك ابزار براي تأمين منافع خود استفاده مي‌كنند، براي امريكايي‌ها، آنچه مهم است منافع مي‌باشد و براي تأمين آن، حاضرند خون بي‌گناهان فراواني را روي زمين بريزند. لشكركشي‌ها به افغانستان و عراق، راه انداختن جنگ‌هاي نيابتي قومي و مذهبي، نمونه‌هايي از اقدامات ضد بشري امريكا، با هدف تأمين منافع نظام سرمايه‌داري است. امريكايي‌ها علاوه بر ظلم مستقيمي كه عليه بشريت و حتي ملت خود دارند،‌از حكومت‌هاي ظالم و ديكتاتور همسوي با خود هم حمايت مي‌كنند. حمايت از حكومت‌هاي دودماني مستبد و ضد مردمي در جهان از جمله در منطقه راهبردي غرب آسيا مانند حمايت از رژيم خانداني و قبيله‌اي آل سعود، صرفاً براساس منافع ايالات متحده است.

2ـ حمايت از تروريسم
امريكايي‌ها در حالي جمهوري اسلامي را به حمايت از تروريسم متهم ساخته و تحريم‌هايي را به همين بهانه وضع كرده‌اند كه خود سركرده تروريست‌ها هستند.
هيچ سازمان تروريستي در دهه‌هاي اخير به اندازه گروهك‌هاي تروريستي تكفيري و از جمله داعش، در حق بشريت ظلم و ستم نكرده است. جنايت‌هاي گروهك تروريستي داعش، روي همه جلادان تاريخ را سفيد كرد. اين گروهك در كشورهايي چون سوريه و عراق، علاوه بر آواره ساختن ميليون‌ها نفر و كشتن صدها هزار نفر، با ويران ساختن زيرساخت‌ها و اماكن تاريخي و آثار تمدني، چهره كاملاً وحشيانه و درنده‌خويي از خود به نمايش گذاشت. اما به اعتراف صريح رئيس‌جمهور كنوني ايالات متحده يعني آقاي ترامپ، امريكا و شخص رئيس‌جمهور سابق اين كشور يعني آقاي اوباما، مؤسس داعش هستند! امريكا با چنين ماهيتي، نظام مردمي و اسلامي ايران كه مظلومين را در راستاي دفاع از خودشان مورد حمايت قرار مي‌دهد، به حمايت از تروريسم متهم مي‌سازد!

3 ـ تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي
امريكايي‌ها در حالي جمهوري اسلامي را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي متهم ساخته و بر همين اساس تحريم‌هاي هسته‌اي وضع كرده‌اند كه خود داراي زرادخانه‌هاي هسته‌اي هستند. امريكا تنها كشور استفاده‌كننده از سلاح هسته‌اي عليه بشريت است. اكنون بيشترين بمب‌هاي اتمي كه با آن مي‌توان چند بار كره خاكي را ويران ساخت، در اختيار امريكا قرار دارد. عجيب‌تر آنكه، امريكايي‌ها روز به روز بر حجم و قدرت تخريبي سلاح‌هاي هسته‌اي خود مي‌افزايند! حال با مشخص شدن ماهيت امريكا نسبت به موارد اتهامي به جمهوري اسلامي، مي‌توان حدس زد كه مراد و منظور امريكايي‌ها از اتهام «رفتارهاي ثبات‌زداي ايران» چيست، چرا امريكايي‌ها از اين عنوان براي تحت فشار قرار دادن جمهوري اسلامي استفاده مي‌كنند؟ در پاسخ به اين سؤال تأمل در دو نكته از اهميت بيشتري برخوردار است. الف ـ امريكايي‌ها با اين نوع اتهام‌زني، مي‌خواهند به افكار عمومي در جهان و منطقه، اينگونه القا كنند كه آنها طرفدار ثبات، آرامش و امنيت در هر كجاي كره خاكي هستند. وقتي امريكايي‌ها كشوري را به نقض حقوق بشر متهم ساخته و بر اين اساس، آن كشور را مورد تحريم قرار مي‌دهند، در واقع مي‌خواهند خود را طرفدار حقوق بشر معرفي نمايند. در موضوع متهم‌سازي ديگران به حمايت از تروريسم و وضع تحريم‌هاي تروريسم هم، همين هدف دنبال مي‌شود. امريكايي‌ها با اين نوع رفتارها به دنبال فريب افكار عمومي هستند.

در حالي كه خود ناقض حقوق بشر و سركرده بسياري از گروه‌هاي تروريستي هستند، از اين طريق مي‌خواهند خود را در افكار عمومي تبرئه نمايند. در موضوع متهم‌سازي ايران با عنوان جديد «رفتارهاي ثبات‌زداي ايران» و وضع تحريم‌هايي بر مبناي اين اتهام، به دنبال فريب افكار عمومي هستند. اين رفتار شيطاني امريكايي‌ها، در حالي انجام مي‌شود كه آنان، نقش اول را در بر هم زدن ثبات و آرامش منطقه راهبردي غرب آسيا دارند. بسياري از فتنه‌ها و ناامني‌ها و كشتارها در منطقه غرب آسيا، با طراحي امريكايي‌ها و متحدين آنان انجام مي‌شود. در واقع عامل اصلي بي‌ثباتي و ناامني در منطقه، امريكايي‌ها هستند. امريكايي‌ها با متهم‌سازي ايران به عنوان كشوري كه رفتارهايش ثبات منطقه را بر هم زده، به دنبال فريب افكار عمومي هستند.

ب ـ امريكايي‌ها از طريق اين اتهام، مي‌خواهند با نفوذ منطقه‌اي ايران مقابله نمايند. جمهوري اسلامي اكنون در منطقه راهبردي غرب آسيا، به عنوان يك كشور الهام‌بخش، يك جبهه مردمي در برابر نفوذ استعمارگران و اجانب شكل داده است. به طور قطع اين جبهه مردمي كه از شرق مديترانه تا سواحل درياي سرخ و درياي عرب و باب‌المندب گستردگي پيدا كرده، پايان بخش نفوذ چند ساله بيگانگان و غربي‌ها در اين منطقه از جهان اسلام خواهد بود. تثبيت قدرت و نفوذ منطقه‌اي جمهوري اسلامي، تثبيت و تقويت روزافزون اين جبهه مردمي را در پي خواهد داشت. جمهوري اسلامي از حقوق، منافع، امنيت، استقلال و عزت تمامي ملت‌هاي اين منطقه حمايت مي‌كند. همگرايي اين ملت‌ها با محوريت جمهوري اسلامي مقدمه‌اي به وحدت امت اسلامي و پايان‌بخش سلطه اجانب بر كشورهاي مسلمان منطقه است. امريكايي‌ها با متهم‌سازي ايران و اعمال تحريم‌ها مي‌خواهند در اين روند اخلال ايجاد كنند.

۱۳۹۶/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...