نسخه چاپی

صفاری نطنزی در گفتگو با نما:

ترامپ سیاستمداری مستاصل است/آمریكا برای تضعیف برجام به در و دیوار می زند

عکس خبري -ترامپ سياستمداري مستاصل است/آمريکا براي تضعيف برجام به در و ديوار مي زند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید از فضاهای بین المللی ایجاد شده بعد از برجام نهایت استفاده را ببرد و به خواسته آمریكا مبنی بر نقض برجام از سوی ایران تن ندهد.

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما درباه سیاست های متناقض آمریکا و ترامپ درباره برجام اظهار کرد: آمریکا دشمن ایران است و تعارفی در این موضوع نداریم، این کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در منطقه و ایران از دست داده و از این قضیه دلخور است لذا به دشمنی خود ادامه می دهد.
وی با اشاره به اینکه بعد از لشکرکشی آمریکا به منطقه، افراط گرایی و تروریسم گسترش یافت، ادامه داد: شرایط منطقه آمریکا را به این جمع بندی رساند که باید برای برون رفت از بن بست پای میز مذاکره با ایران بنشیند و آنها با هدف به دست آوردن منافع خود برجام را امضا کردند.
نماینده مردم نظنز در مجلس با اشاره به اینکه آمریکا بعد از اجرایی شدن برجام تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است، تصریح کرد: برجام سندی بین المللی که 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل آن را امضا کرده اند و قطعنامه شورا از آن پشتیبانی می کند و این سند نمی تواند به طور یکجانبه و از طرف آمریکا کنار گذاشته شود.
صفاری نطنزی با تاکید بر اینکه ترامپ سیاستمداری مستاصل است و دیدگاه منسجم و روشنی ندارد، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا حس می کند برجام دست و پای آنها را در اتخاذ سیاست های یکجانبه گرایانه اش بسته است در حالی که حتی کشورهای اروپایی و دوستان این کشور عدم پایبنید آمریکا به برجام را قبول ندارند.
وی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام اذعان داشته است، افزود: آمریکا برای تضعیف برجام به در و دیوار می زند اما اگر بخواهد کار خلافی در این حوزه بکند، در دنیا متهم خواهد شد لذا می خواهد ایران را عامل نقض برجام معرفی کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ترامپ در اتخاذ سیاست دچار مشکل شده است به طوری که حتی مردم آمریکا سیاست های در نوسان وی را قبول ندارند اما باید بداند اگر تعهدات برجام را زیرپا بگذارد، نه تنها نفعی برایش ندارد بلکه به ضررش نیز تمام خواهد شود.
نماینده مردم نطنز با بیان اینکه آمریکا می خواهد برجام را از اعتبار ساقط کند و مسئولیت آن را به پای ایران بنویسد، تصریح کرد: نقض یکجانبه برجام برای آمریکا سخت خواهد بود چرا که تمام کشورها آن را پذیرفته اند و حقانیت ایران بر همگان ثابت شده است.
صفاری نطنزی با اشاره به حضور رئیس جمهور و هیئت ایرانی در نیویورک جهت حضور در مجمع عمومی اظهار کرد: روحانی طی ملاقات های دو جانبه بر عملکرد ایران در برجام تاکید کرده است و طرفین نیز که حامی این توافق هستند بر پایبندی ایران تاکید کرده و رفتار ناخوشایند ترامپ را محکوم کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید از فضاهای بین المللی ایجاد شده بعد از برجام نهایت استفاده را ببرد و به خواسته آمریکا مبنی بر نقض برجام از سوی خودمان تن ندهد و در این مسیر پیشقدم نباشد تا انگشت اتهام بین المللی به سمت ایران نشانه نرود.

۱۳۹۶/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...