نسخه چاپی

هیلی: ترامپ به دنبال جنگ با كره شمالی نیست

علیرغم آنكه رئیس‌جمهور آمریكا برای نابودی كامل كره شمالی ابراز آمادگی كرده است، نماینده واشنگتن در سازمان ملل مدعی شد كه «دونالد ترامپ» به دنبال جنگ با «پیونگ یانگ» نیست.

به گزارش نما، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئسی‌جمهور آمریکا به دنبال جنگ با کره شمالی نیست و تلاش‌های دیپلماتیک را کنار نمی‌گذارد.

هیلی یک روز بعد از آن این اظهارات را مطرح کرد که ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل برای نابودی کامل کره شمالی ابراز آمادگی کرد.

وی به برنامه «امروز صبح» شبکه سی بی اس گفت آمریکا «گزینه‌های نظامی زیادی دارد اما خواستار جنگ نیست، رئیس‌جمهور جنگ نمی‌خواهد».

هیلی به برنامه اتمی کره شمالی اشاره کرد و گفت: «ما تلاش کرده‌ایم که این مسئله را از طریق گفت‌وگو حل کنیم، ما تلاش کردیم تا این مسئله را از طریق تحریم، حل کنیم، ما تمامی اقدامات دیپلماتیک ممکن را انجام دادیم. ما این گزینه را کنار نمی گذاریم. ما بارها به کیم گفته‌ایم که ما خواستار تغییر نظام نیستیم، ما خواستار جنگ نیستیم. ما خواستار توقف آزمایش (موشک کره شمالی) و توقف کار بر تولید اتمی هستیم. آنها انتخاب کرده اند که چنین کاری را نکنند (برنامه موشکی خود را متوقف نکنند)».

نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: «هیچ‌کس نمی‌داند که چطور توجه کیم را جلب کند و تمام کاری که می‌توانید انجام دهید این است که همچنان به او بفهمانید که اگر اقداماتش را متوقف نکند، چه چیزی می‌تواند پیش بیاید».

وی اینگونه ادامه داد: «همه در تلاش هستند پی ببرند که چگونه به او نزدیک شوند. این مشکل است. ما نیز نمی‌دانیم که چطور می‌توان چنین کاری را کرد».

زمانیکه مجری سی بی اس از او پرسید که آیا منظور ترامپ از کشورهایی که با کره شمالی تجارت می‌کنند و آنها را تجهیز می‌کنند، روسیه و چین می‌باشد، هیلی پاسخ داد: «من فکر می‌کنم او درباره تمامی کشورها صحبت کرد. همانطور که می‌دانید، ما کشورهایی را در آفریقا داریم که با کره شمالی تجارت می‌کنند. ما کشورهایی را در سراسر جهان داریم که با کره شمالی تعامل دارند و ما می‌گویم که این کشوری است که همسایگانش را تهدید می‌کند، آمریکا را تهدید می‌کند و همچنان به استفاده از آزمایش موشک بالستیک ادامه می‌دهد و هم‌اکنون بمب‌های هسته‌ای وجود دارد که آنها در حال آزمایش آن هستند و ما می بایست تمامی بودجه‌ای که برای کارهای بد استفاده می‌کنند را متوقف کنیم».
منبع: فارس

۱۳۹۶/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...