نسخه چاپی

ولی‌الله نانواكناری در گفتگو با نما:

صحبتهای ضد ایرانی ترامپ در سازمان ملل سبك و سخیف بود/ما در برابر هر نوع زورگویی می ایستیم

عکس خبري -صحبتهاي ضد ايراني ترامپ در سازمان ملل سبک و سخيف بود/ما در برابر هر نوع زورگويي مي ايستيم

عضو كمیسیون امنیت ملی با تایید بر اینكه اظهارات ترامپ در سازمان ملل كاملا غیرانسانی و غیردیپلماتیك بود، گفت: ما در برابر هر نوع زورگویی می ایستیم و به هیچ كسی اجازه اقدام نابخردانه علیه ایران را نخواهیم داد.

ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما با اشاره به سخنرانی ضدایرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد: حرف های ترامپ غیرعقلانی بود و هر شنونده ای به راحتی می توانست به سبک و سخیف بودن اظهارات وی پی ببرد.
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس ادامه داد: سخنرانی ترامپ نشان داد که این شخص تعادل روانی ندارد و واقعا جای سوال است که این شخص چگونه به ریاست جمهوری رسیده است لذا آمریکا باید برای خود تدبیر دیگری بیندیشد و مردم این کشور باید درباره ترامپ تجدید نظر کنند.
وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آمریکا به دنبال جوسازی بوده و ممکن است به علت نداشتن تعادل هر حرفی بزند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید مواظب باشد در مسیر اقدامات نابخردانه ترامپ گیر نکنیم چرا که دود این اقدامات خصمانه به چشم همه جهان خواهد رفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سیاست های متناقض آمریکا در برجام گفت: در قرارداد برجام فقط دولت آمریکا طرف مذاکره ما نبوده است بلکه ما با گروه 1+5 مذاکره کرده ایم و اروپا پایه این مذاکرات بوده است، آمریکایی که به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.
نانواکناری با اشاره به اینکه اروپایی ها از برجام حمایت می کنند، ادامه داد: اروپا باید با رایزنی های خود با آمریکا درباره برجام، ترامپ را سر عقل بیاورد تا اقدامی خلاف برجام انجام ندهد، البته در هر شرایط برجام برای ما برد حساب می شود چرا که ما به تعهدات خود پایبند بوده ایم و نزد افکار عمومی این موضوع ثابت شده است.
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا در برجام بدعهدی کرده است و مقصر اصلی این ماجراست، اظهار کرد: اگر آمریکا اقدامی خلاف برجام انجام دهد، جمهوری اسلامی نیز به روال گذشته باز خواهد گشت و اقدامات خود را با سرعت بیشتری پیگیری خواهد کرد تا به اهداف و خواسته های خود برسد.
وی درباره ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه ایران منشاء صادرات خشونت و خونریزی است، تصریح کرد: همه دنیا می دانند که دولت آمریکا دولتی تروریست است، کشتار صبرا و شتیلا، لشکرکشی به افغانستان، سرنگونی هواپیمای ایرباس ایران، بحران امروز میانمار و نسل کشی مسلمانان در این کشور به دست مزدوران آمریکا انجام شده و همه اینها نشانگر تروریست بودن آمریکاست که ترامپ نیز سرکرده آنهاست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا با تربیت و پرورش داعش در عراق، سوریه، عربستان، لیبی و یمن باعث قتل و کشتارهای فراوانی شده است، جالب است که آمریکا از داعش و ترویست ها حمایت می کند اما کشورهایی که در مبارزه با تروریسم فعالیت می کنند را تروریست معرفی می کند.
نانواکناری با تایید بر اینکه اظهارات ترامپ در سازمان ملل کاملا غیرانسانی و غیردیپلماتیک بود، خاطرنشان کرد: ما در برابر هر نوع زورگویی می ایستیم و به هیچ کسی اجازه اقدام نابخردانه علیه ایران را نخواهیم داد.
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با بیان اینکه ترامپ عددی نیست که بخواهیم جوابش را بدهیم، تصریح کرد: آمریکا در اقدامات خرابکارنه زیادی علیه ایران وارد عمل شده است که حادثه تروریستی اخیر در مجلس و حرم امام نمونه ای از این موارد است و آقای روحانی باید در سخنرانی خود در سازمان ملل به این موارد اشاره کند و از اقتدار و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

۱۳۹۶/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...