نسخه چاپی

مفتح در گفتگو با نما:

كلیات طرح استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی تصویب شد

عکس خبري -کليات طرح استخدام معلمان حق‌التدريس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزي تصويب شد

مكانیزم خیلی روشنی در برنامه ششم توسعه خواهیم داشت كه در استخدام نیروهای آموزش و پرورش طی 5 ساله برنامه ششم توسعه علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان، آموزش یاران نهضت سواد آموزی و فعالین حق التدریس ها این ها توانمند شوند و بتوانند در كنار آنها آزمون دهند.

نمایندگان مجلس پس از مخالفت کمیسیون آموزش و تحقیقات با طرح الحاق یک ماده آیین تعیین‌تکلیف استخدامی معلمی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش، با دو سوم آراء با تصویب آن موافقت کردند و درنهایت این طرح پس از تصویب کلیات برای بررسی به‌صورت دو شوری به کمیسیون ارجاع شد.
محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، با بیان اینکه ممکن است تغییراتی در طرح ساماندهی حق التدریسان ایجاد شود، تصریح کرد: به طور مثال آموزش و پرورش برای حق التدریس و سواد آموزی ها کلاس بگذارد و یا اینکه بخشی از این طرح حذف شود.
وزارت آموزش و پرورش مانند همه دستگاه های دیگر نیاز دارد که نیروهای جدید بگیرد زیرا نیروهای بازنشسته از دستگاه خارج می شوند.
وی در ادامه افزود: ما در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده بودیم که تنها نیروهایی که می خواهند در آموزش و پرورش استخدام شوند، تنها از این طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد.
مفتح با بیان اینکه این موضوع با توجه به اینکه کسانی قبلا در آموزش و پرورش به صورت عموم خدمت کردند ادامه داد: مثل آموزش یاران نهضت سواد آموزی و حق التدریس ها در آموزش و پرورش منتظر هستند به خاطر اینکه سن جوانی شان را گذاشتند و در نقاط دور دست کار کردند به استخدام آموزش و پرورش در بیایند و از نظر استخدامی تعیین تکلیف شوند.
نماینده مردم تویسرکان ادامه داد: انچه را که ما در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب کردیم این بود و مجلس هم به همین دلیل به کلیات آن رای داد و در صورتی که کمیسیون آموزش و تحقیقات که کمیسیون اصلی بوده است، آن را رد کرده بود و خواسته که نیروهای آموزش و پرورش از آن دو دانشگاه نیروهایش تامین شود.
وی تصریح کرد: ما در کمیسیون برنامه و بودجه این طرح را تصویب کردیم که در موقع آزمون های استخدامی نیروهای و حق التدریسی و آموزش یاران و نهضت سواد آموزی در کنار دانشجویان فرهنگیان و شهید رجایی آزمون دهند و هر کس نمره بیشتری آورد به استخدام آموزش و پرورش دربیاید.
مفتح با اشاره به اینکه البته ما پیش بینی کردیم که برای اینکه بتوانند این عزیزان که سال ها در آموزش و پرورش خدمت کردند از یک امکان بهتر در رقابت آزمون برخوردار باشند، گفت: آموزش و پرورش موظف است برای آنها کلاس بگذارد تا این ها بتوانند در کنار فارغ التحصیلان در دانشگاه شرکت کنند.
کلیات این طرح رای آورد و با توجه به آیین نامه داخلی بیان می کند که اگر کلیات یک طرحی در کمیسیون رد شد و در مجلس تایید شد، مجدد بر می گردد و برای شور دوم به کمیسیون اصلی برمی گردد. تصور ما این است که انشالله کمیسیون اصلی با آنچه که کمیسیون برنامه تصویب کرده ، موافقت کنند تا در مجلس نهایی شود.
وی اظهار کرد: مکانیزم خیلی روشنی در برنامه ششم توسعه خواهیم داشت که در استخدام نیروهای آموزش و پرورش طی 5 ساله برنامه ششم توسعه علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان، آموزش یاران نهضت سواد آموزی و فعالین حق التدریس ها این ها توانمند شوند و بتوانند در کنار آنها آزمون دهند.
سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در توضیح دلایل مخالفت این کمیسیون با طرح مذکور تصریح کرد: این نهمین بار است که در این مجلس و مجلس قبل در مورد این طرح تصمیم گیری می شود، و هیچ کدام از طرح ها نیز نتوانسته مشکلات معلمان حق التدریس را حل کند و در همه موارد نیز دولت مخالف بوده است.
وی تأکید کرد: به جای این طرح ها که جامع نیست، وزارت آموزش و پرورش لایحه جامع و کاملی را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه دهد.

۱۳۹۶/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...