نسخه چاپی

پشت پرده‌های جنجالی پرسپولیس در جلسه با خبرنگاران

به گزارش نما- ورزش سه نوشت: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روز گذشته در دیداری دوستانه میزبان اصحاب رسانه بود و به صحبت‌هایی در خصوص مسائل مختلف و حواشی مربوط به تیمش پرداخت.

شکست چهار گله برابر الهلال و افزایش احتمال حذف از لیگ قهرمانان، محرومیت مهدی طارمی و مشکلات مربوط به تخلف باشگاه پرسپولیس در قرارداد با این مهاجم، محرومیت از نقل و انتقالات در دو پنجره‌ی آتی، ماجرای مربوط به پاداش عجیب به کارمندان، خوشگذرانی برخی بازیکنان در دوبی و مشکلات مالی باشگاه، پرداخت غرامت به سامانه بلیت فروشی، ماجرای تمدید قرارداد برانکو ایوانکوویچ و ... تمام حواشی مربوط به باشگاه پرسپولیس است که مدیریت باشگاه این روزها با آن درگیر است و این مساله مدیر موفق دو فصل اخیر پرسپولیس را تحت فشار قرار داده است. موضوعی که با انتقادات تند اصحاب رسانه همراه بود تا مدیرعامل باشگاه با دعوت از خبرنگاران حوزه پرسپولیس در جلسه‌ای خودمانی به بحث در این خصوص بپردازد.

گردهمایی گروه مخالف و موافق

در بین خبرنگارانی که در جلسه‌ی خودمانی با طاهری و اصحاب نزدیکش حاضر شده بودند، هر کدام به بخشی از عملکرد او نقد داشتند و در سمت مقابل نیز بخشی عملکرد او را مثبت ارزیابی می‌کردند. نکته جالب توجه اینکه فحوای صحبت همه آنها این بود که مدیرعامل پرسپولیس به شخصه عملکرد مثبتی داشته و برخی عوامل کنار او با تصمیمات خود باعث موضع رسانه‌ها شده‌اند. خبرنگارانی از ورزش سه، فارس، ایسنا، تسنیم، هوادار، نود، مهر و میزان در این جمع حاضر بودند و به تشریح مواضع و گلایه‌های خود از مدیریت باشگاه پرداختند. مواضعی که البته بی جواب از سوی طاهری نماند.

از شب نشینی تا پاداش پر حرف و حدیث

اولین بحث در این جلسه به انتشار اخباری در خصوص شب نشینی بازیکنان بود. طاهری ضمن انتقاد از انتشار این اخبار بخش عمده‌ای از آن را منکر شد و البته به طور کامل هم زیر آن نزد و با بخشی از آن موافق بود. بحث بر سر اینکه برانکو ایوانکوویچ بازیکنان را آف کرده بود و همواره باشگاه مراقب ماجراهای مربوط به بی انضباطی بازیکنان است و جرایمی را در این زمینه مشخص کرده است، توجیهاتی بود که مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد. او در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرد که این جرایم مطمئنا نباید به اطلاع اصحاب رسانه برسد و در فصول گذشته نیز اختلاف نظر و مشکلاتی از این حیث با برخورد صحیح باشگاه همراه بوده است.

در مورد پاداش نیز مدیرعامل پرسپولیس ضمن تکذیب اهدای چند میلیونی آن بین کارمندانی که احتمالا مدنظر منبع آن خبر بوده، با ارائه اسنادی اعلام کرد که این رویه در تمامی دیدارها وجود داشته و آنها در فواصل 5 بازی به 5 بازی و با توجه به درصد رضایتمندی هماهنگ شده در خصوص کسب امتیازات پاداش‌هایی را برای بازیکنان و عوامل مربوط به تیم پرداخت می‌کنند. این پاداش مدنظر از سوی هوادار البته ورای اسنادی بوده که در باشگاه موجود است که با هماهنگی فرد و افراد اهداکننده است. طاهری هرگونه دخالت هوادار متمول را در این تیم منکر شد و شهادت گرفت که از زمان حضورش در این تیم کمترین رفت و آمد به رختکن و باشگاه از سوی افراد غیرمسئول شکل گرفته است. مدیرعامل پرسپولیس با تکذیب اهدای آن به کارمندان باشگاه و طبق مبالغ اعلام شده با نام بردن از کسانی که آن را دریافت کردند، اسناد آن را نیز منتشر کرد تا برخی توهمات مربوط به این مساله نیز کاهش یابد.

فغان طاهری از فضای مجازی

در شرایطی که اصحاب رسانه بابت برخورد قهری باشگاه با رسانه‌هایی که قلم انتقادی خود را نسبت به برخی مشکلات این باشگاه اعلام می‌کردند، علی اکبر طاهری نیز بابت هجمه‌هایی که از سوی فضای مجازی بعد از انتشار برخی انتقادات بی‌پایه مطرش میشد، ناراحتی خود را ابراز کرد. او با اشاره به اینکه روز گذشته برای پیگیری مساله‌ای در اداره مهاجرت حضور داشته و در این بین با انتقادی از حاضران آنجا در خصوص اینکه چرا باشگاه وکیل حقوقی ندارد انتقاد خود را اینگونه ادامه داد که مطالب به گونه‌ای انتشار یافته که برخی هواداران به این باور رسیده‌اند که باشگاهی مثل پرسپولیس فاقد بخش حقوقی و دیگر عوامل است. طاهری اعلام کرد همانطور که رسانه تحت فشار هواداران قرار دارد و آنها انتقاد از باشگاه و بازیکنان را برنمی‌تابند و شاید کامنت‌های نامناسب برقرار شود، این فضا مدیریت و ارکان باشگاه را هم در بر می‌گیرد و در صورتی که خبری منتشر شود، باشگاه نیز تحت فشار قرار می‌گیرد و حتی تکذیبیه نیز نمی‌تواند از فشار این انتقاد از سوی فضای مجازی کم کند، در صورتی که برخی خبرها خلاف واقع است و برای کنترل آن باید رابطه باشگاه و اصحاب رسانه برای پل ارتباطی اخبار سالم افزایش یابد.

افشای خیانتی که در پرسپولیس شد

مدیرعامل پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران که فضای باشگاه را بسته عنوان کرد و این مساله را مانعی برای همکاری آنها در خصوص مساله مانوئل ژوزه می‌دانست (در این لحظه خبرنگار اعلام کرد که با لابی‌هایش توانسته بود با مانوئل ژوزه ارتباط برقرار کرده و او عنوان کرده وکلایش را به باشگاه پرسپولیس راه نداده‌ بودند و سرمربی پرتغالی گفته در صورت دریافت یک سوم مبلغ مدنظر این پرونده را مختومه می‌کرد، اما باشگاه بدون توجه به این اقدام ماجرا را دنبال نکرده تا جریمه سنگین‌تری شامل‌شان شود) واکنش مدیرعامل پرسپولیس را در پی داشت و طاهری گفت: به هیچ عنوان اینطور نیست. ما حداقل در سه مقطع با افرادی که خود را وکلای ژوزه عنوان می‌کردند دیدار کردیم و حتی شخصا با سفیر پرتغال دیدار کرده و خواهان برطرف شدن این مشکل شده بودیم. با این حال تمام راه‌های مذاکره با مانوئل بسته شده بود و حتی کدخدامنشی در این زمینه نیز جواب نداده است و آنها در زمان دادگاه متوجه شده‌اند تمام مدارک از سوی افرادی در ایران و باشگاه پرسپولیس (که مطمئنا مربوط به مدیران و عوامل سابق بوده) در اختیار طرف مقابل قرار گرفته است و آنها مجبور به قبول شروط و حکم مربوط به این پرونده شدند.

آقای فردوسی‌پور دست بردار!

بخش دیگر ناراحتی مدیرعامل پرسپولیس مربوط به ماجرای گزارش برنامه نود از مهدی طارمی و پرسپولیس و ریزه اسپور بود. او با اعلام اینکه علیرغم تماس عادل فردوسی پور از او خواهش کرده در این شرایط حساس که تیمش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان جدالی حساس برابر الهلال پیش رو دارد از هر گونه بررسی خودداری کند. او با اشاره به دستور وزیر ورزش برای اینکه زودتر راهی امارات شود، گفت که همواره شاید یک روز قبل از بازی در اردوی تیمش حاضر می‌شد، اما اینبار با توجه به شرایط حساس تیم با دستور وزارت ورزش زودتر راهی امارات شد. با این حال فردوسی پور با این برنامه که تمام حقایق در آن گفته نشد تیمش را دچار بحران کرد. او با اشاره به اینکه حتی مهدی تاج با برخی عوامل فدراسیون که در این برنامه به ارائه توضیح پرداخته بودند برخورد کرده از ناملایمتی که به تیمش شده ابراز ناراحتی کرد. با این حال اعلام اعداد و ارقام و اسناد نادرست باعث شد تا تمام هجمه‌ها متوجه تیمش شود، این در حالی بود که دو کشور و چند تیم باشگاهی حامی بزرگ الهلال در این بازی بودند تا به نتیجه مقابل نماینده ایران برسند. در همین حین عادل فردوسی پور به صورت اتفاقی تماس گرفت که طاهری گفت چه حلال زاده هم است!

هیچ چیز یواشکی نداریم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اعلام اینکه تمام کارها در باشگاه با اسناد و مدارک صورت می‌گیرد، ضمن اشاره به خاطره‌ای از دوران انقلاب و حضور فعالش در آن که با مطالعات گسترده خود با دست پر در میتینگ‌ها حضور یافت از نصیحتی که در یکی از جلسات به او شد خبر داد. اینکه همیشه باید با دلیل و مدرک حرف زد و آن نصیحت که متعلق به بیش از سه دهه پیش بوده اکنون بیش از همیشه مورد توجه اوست و اکنون هیچ چیز یواشکی در باشگاه وجود ندارد و برای همه چیز سند و مدرک است.

باید پول غرامت سامانه بلیت فروشی را پرداخت کنیم

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه برشمردن مشکلات تیمش به ماجرای بلیت فروشی و تلاش تک نفره‌اش برای احقاق حق باشگاه پرداخت. تلاشی که حتی باعث شد تا دیگر باشگاه‌ها نیز از او بخواهند وکالت تام‌الاختیار برای این حق را برعهده بگیرد که با مخالف او همراه شده است. مدیرعامل پرسپولیس اما علیرغم صحبت‌هایی که مهدی تاج در خصوص اهدای امتیاز بلیت فروشی به باشگاه‌ها داشته، از شرط فسخ این قرارداد در صورت پرداخت غرامت قراردادی که با این سامانه بسته شده خبر داد تا این معضل اکنون به دردسری برای تحقق دریافت مجوز تبدیل شود.

تلویزیون از هر بازی پرسپولیس میلیاردها تومان در می‌آورد

علی اکبر طاهری که در سال‌های اخیر تلاش زیادی داشته تا حق پخش بازی‌های تیمش را دریافت کند، بار دیگر به گلایه از رفتار تلویزیون در پرداخت به باشگاه‌ها پرداخت و از تلاش خود حتی تا پای مجلس و صحبت با مسئولان گفت. مدیرعامل پرسپولیس در این خصوص گفت که اصحاب رسانه که به دنبال نقد و انتقاد هستند، چرا هیچگاه به طور جدی به این ماجرا ورود نمی‌کنند در حالی که تلویزیون از هر بازی که پرسپولیس برگزار می‌کند درآمد میلیاردی دارد. تبلیغات پیش از بازی، بین دو نیمه و پایان بازی باعث می‌شود تا تلویزیون از هر بازی بیش از چند میلیارد درآمد کسب کند. او با اشاره به اینکه این درآمد با توجه به کالایی است که او و هوادارانش به عنوان تهیه کننده برعهده دارند و سرشان از این ماجرا بی کلاه می‌ماند به انتقاد از این شیوه پرداخت. پرداختی که می‌تواند در صورت نهایی شدن مشکلات مالی تیمش و دیگر باشگاه‌ها را به طور کامل برطرف کند.

نگران برانکو ایوانکوویچ و دیگر بازیکنان نباشید

موضوع عقد قرارداد با سرمربی کروات و اینکه باشگاه چه برنامه‌ای برای آینده این تیم در صورت محرومیت خواهد داشت، بخش بعدی صحبت‌های بین مدیرعامل باشگاه و اصحاب رسانه را تشکیل داد. طاهری با اشاره به اینکه صحبت‌های ابتدایی برای عقد و تمدید قرارداد صورت گرفته و برای تمدید قرارداد نیز در انتظار مشخص شدن پرونده مربوط به محرومیت باشگاه هستند به ارائه توضیح پرداخت.

در مورد طارمی تحت فشار بودیم

طاهری در خصوص گافی که اکنون تمام موفقیت‌های مدیریتی او را در پرسپولیس تحت الشعاع قرار داده نیز اعلام کرد مدارکی در اختیار دارند که نشان می‌دهد آنها هیچ نقشی در این ماجرا که منتهی به محرومیت‌شان شود، نداشتند. آنها در خصوص بازگرداندن مهدی طارمی نیز از سوی هواداران و اصحاب رسانه کاملا تحت فشار قرار داشتند و اکنون کسانی که بابت محرومیت باشگاه و حکم فیفا اعتراض می‌کنند همان‌هایی هستند که مدیریت پرسپولیس را در خصوص حضور مهدی طارمی در ترکیه مورد انتقاد قرار می‌دادند و اکنون تغییر موضع داده‌اند.

من ایمان دارم الهلال را می‌بریم

طاهری در بخش پایانی صحبت‌های خود از اصحاب رسانه خواست تا حمایت خود را در آستانه بازی الهلال افزایش دهند. تیمی که حمایت کل کشور عربستان را متوجه خود می‌بیند و شایسته است که پرسپولیس نیز به عنوان نماینده ایران این سهم از حمایت را در خود ببیند. طاهری با اشاره به قدرت فوق العاده الهلال عربستان و تفاوت آن با تیم‌هایی مثل الریان و الوحده کار پرسپولیس را قابل ستایش عنوان کرد و البته با پیش بینی جالب توجه خود گفت: من به این بازی ایمان دارم، امید که می‌توانم داشته باشم و من الان سراسر امید هستم و خوش بین به پیروزی برابر الهلال.
مدیرعامل پرسپولیس در پایان این نشست دوستانه نیز در مصاحبه‌ای به طور رسمی به سوالات و حواشی این تیم پاسخ داد و در پایان نیز با پیشنهاد خبرنگاران مبنی بر همراهی آنها در سفر بازی برگشت به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا طی قرعه کشی نام چهار رسانه برای این سفر اعلام شد.

۱۳۹۶/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...