نسخه چاپی

گادوین منشا‌؛ یك دنیا حاشیه، یك عالم انگیزه

گادوین منشا را می‌توان یكی از پرحاشیه‌ترین بازیكنان خارجی سال‌های اخیر پرسپولیس قلمداد كرد.

به گزارش نما , روزنامه خبرورزشی نوشت: منشا با حاشیه‌های زیادی به پرسپولیس پیوست، با حاشیه‌های فراوان راهی اردوی اوکراین شد، با اتفاقات زیادی، بازی سوپرجام مقابل نفت تهران را از دست داد و رفتار تاکتیکی‌‌اش در پرسپولیس همیشه پر از حاشیه و اتفاق و دردسر بود. این بازیکن قطعاً بحران‌های بیشتری را نیز پیش‌روی خود می‌بیند زیرا مرد نیجریه‌ای تا ۳ ماه و ۱۰ روز آینده باید به عنوان جانشین مهدی طارمی در ترکیب سرخپوشان به میدان برود و بار سنگینی بابت گلزنی روی دوشش قرار دارد.

منشا فصل قبل مثل یک الماس در گنجینه پیکان بود. در واقع اگر به روند امتیازگیری و شرایط بازی‌های پیکان دقت کنید، درمی‌یابید که منشا یک تمام‌کننده مؤثر و یک مهاجم فوق‌‌العاده برای فیروزه‌ای‌پوشان بوده، بازیکنی که در بازی با صنعت نفت آبادان، از میانه میدان استارت زد و از بین مدافعان گذشت و گل زد تا نادر دست‌نشان، سرمربی وقت صنعت نفت بعد از بازی بگوید: «هرگز چنین گلی را ندیده بودم!» مجید جلالی نیز بارها این موضوع را تکرار کرده بود که منشا یک ستاره برای پیکان است و تمام تاکتیک‌های بخش هجومی تیم را به خاطر وجود این بازیکن برنامه‌ریزی کرده بود.

منشا اما آن بازیکنی نبود که برانکو انتظارش را داشت. او از وقتی به پرسپولیس آمد، با اینکه یک بازیکن چهارچوب‌شناس نشان داد ولی چندان مورد اقبال برانکو قرار نگرفت تا به اندازه کافی در ترکیب اصلی قرار بگیرد. همواره شاهد نیمکت‌نشینی این بازیکن بودیم و یا اگر بازی می‌کرد، تعویض می‌شد. تقریباً هیچ وقت به صورت واقعی، زوج او با طارمی را در زمین ندیدیم، زوجی که قرار بود یک استثنای واقعی برای سرخپوشان باشد و همه چیز را تغییر بدهد. زوج طلایی، رؤیایی و بی‌سابقه در تاریخ لیگ برتر! البته بخشی از این موضوع به خاطر درخشش بی‌نظیر علی علیپور بود. علیپور به قدری خوب و سرحال است که برانکو را مجبور کرد ترکیب تیمش را با حضور این بازیکن بچیند.

حالا و در آستانه شروع دوباره لیگ برتر و البته نزدیک شدن به بازی برگشت مقابل الهلال عربستان، گادوین منشا مجدداً باید در نقش مهاجم نوک و امید اول سرخپوشان برای پرسپولیس به میدان برود. او یک بازیکن سرزنده و چالاک است اما شاید به اندازه زمان حضورش در پیکان، نتواند فضای بازی در پرسپولیس داشته باشد زیرا حریفان پرسپولیس، بسته و متراکم در دفاع بازی می‌کنند. این بازیکن البته یک مشکل جدی دیگر هم دارد‌؛ اینکه تصور می‌کند باقی بازیکنان به او پاس نمی‌دهند! به هر حال نگاهی به روند عملکرد این بازیکن در پرسپولیس خواهیم داشت.

سوپرجام
پرسپولیس ۳ - نفت تهران صفر‌‌؛ منشا در این بازی به خاطر مصدومیت و انجام یک عمل جراحی، غایب بود.

لیگ برتر
هفته اول: پرسپولیس ۲ - فولاد خوزستان صفر‌؛ منشا از دقیقه ۸۰ به جای مهدی طارمی به میدان رفت و با دریبل‌هایش، هواداران را به وجد آورد.
هفته دوم‌: تراکتورسازی یک - پرسپولیس ۲؛ از ابتدا در زمین حضور داشت اما آن بازیکنی نبود که به سرعت با تیم به هماهنگی برسد. او در دقیقه ۱۵ و روی یک ضربه کاشته، گل اول را وارد دروازه تراکتورسازی کرد و زمینه‌ساز پیروزی تیمش شد. منشا سپس در دقیقه ۶۵ جای خود را به کمال کامیابی‌نیا داد.
هفته سوم‌: نفت تهران صفر - پرسپولیس ۳؛ از دقیقه ۷۰ به جای علی علیپور وارد زمین شد. به محض اتمام بازی، با اینکه سرخپوشان حسابی شاد و سرخوش از کسب برد بودند اما لب خط رفت و با ایگور پانادیچ درگیر شد و اعتقاد داشت هیچ یک از هافبک‌ها به او پاس نمی‌دهند.
هفته چهارم: پرسپولیس یک - سیاه‌جامگان یک؛ پرسپولیسی‌ها آنقدر تشویقش کردند تا اینکه در دقیقه ۶۵ به جای علی علیپور وارد زمین شد. دو بار در موقعیت گلزنی قرار داشت اما پاس به او نرسید تا تماشاگران علیه دو بازیکن پرسپولیس بدترین شعارها را بدهند و آنها را مقصر پاس ندادن به منشا بدانند.
هفته پنجم‌: گسترش‌فولاد صفر - پرسپولیس ۳؛ بار دیگر در تبریز از ابتدا به زمین رفت ولی آنقدر اسیر حواشی بود که برانکو تصمیم گرفت او را در دقیقه ۶۴ از زمین بیرون بکشد و به مهدی طارمی بازی بدهد. حضور مهدی باعث شد پرسپولیس در مدت کوتاهی ۳ گل زده و کار را تمام کند.
هفته ششم: پرسپولیس صفر - پیکان یک؛ مقابل تیم سابق خود به میدان رفت اما مجید جلالی نشان داد به خوبی بازیکن سابق خود را می‌شناسد و او را طوری کنترل کرد که تعداد فرصت‌های به دست آمده برای گلزنی منشا به عدد ۲ هم نرسید!
هفته هفتم‌: سپاهان ۲ - پرسپولیس ۲؛ حتی یک دقیقه هم برای پرسپولیس بازی نکرد و به خواسته برانکو ایوانکوویچ در طول ۹۰ دقیقه روی نیمکت ذخیره‌ها نشست.

لیگ قهرمانان آسیا
مرحله یک‌هشتم نهایی (بازی رفت)‌: پرسپولیس ۲ - الاهلی عربستان ۲؛ منشا نیمکت‌نشین بود اما در دقیقه ۶۴ به جای مهدی طارمی به زمین رفت و توانست در دقیقه ۸۵ و با یک شوت دیدنی، گل دوم و تساوی تیمش را رقم بزند.
مرحله یک‌هشتم نهایی (بازی برگشت): الاهلی عربستان یک - پرسپولیس ۳؛ بار دیگر او را روی نیمکت ذخیره‌ها دیدیم اما این بار نیز در دقیقه ۶۴ به میدان رفت تا جانشین علی علیپور شود. او تأثیر زیادی روی بازی داشت و وقتی پرسپولیس با هنرنمایی بشار رسن و شایان مصلح به پنالتی رسید، پشت ضربه ایستاد و به راحتی این پنالتی را به گل بدل کرد تا بار دیگر زمینه موفقیت تیمش را بسازد.
مرحله نیمه‌نهایی (بازی رفت)‌: الهلال عربستان ۴ - پرسپولیس صفر؛ منشا نیز یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان پرسپولیس در این دیدار حساس بود. او در طول ۹۰ دقیقه‌ای که جانشین مهدی طارمی محروم شده بود، دو فرصت ایده‌آل را از دست داد و کمک شایانی به تیمش نکرد.

جمع دقایق حضور: ۳۷۴ دقیقه
جمع تعداد بازی برای پرسپولیس: ۹ بازی از ۱۱ بازی رسمی این فصل
تعداد گل زده: ۳ گل
میانگین زمان گلزنی: هر ۱۲۴ دقیقه یک گل
میانگین حضور در میدان: بازی در ۴۶ درصد دیدارهای پرسپولیس
سن: ۲۸ سال
قیمت تقریبی حضور در پرسپولیس: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
قیمت در سایت ترانسفرمارکت: یک میلیون یورو معادل حدود ۴ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان
پایان قرارداد با پرسپولیس: پایان فصل هجدهم

۱۳۹۶/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...