نسخه چاپی

اتحاد ایرانیان علیه آمریكا

عکس خبري -اتحاد ايرانيان عليه آمريکا

در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور آمریكا در یك راهبرد مشخص با تهدید ملت ایران از واژه ملت تروریست (Terrorist Nation) استفاده كرد و با وجود صحبت‌هایی كه برای جذب ملت ایران به سمت آمریكا داشت، عملاً دشمنی‌ ملت ایران نسبت به آمریكا را افزایش داد.


در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور آمریکا در یک راهبرد مشخص با تهدید ملت ایران از واژه ملت تروریست (Terrorist Nation) استفاده کرد و با وجود صحبت‌هایی که برای جذب ملت ایران به سمت آمریکا داشت، عملاً دشمنی‌ ملت ایران نسبت به آمریکا را افزایش داد. ترامپ در ایجاد یک جریان انقلابی ضد آمریکا در ایران و جهان نقش مهمی ایفا کرد و همه ایرانیان سراسر جهان را علیه سیاست‌های آمریکا متحد کرد. درباره اثرات سخنان ترامپ در فضای فکری و روانی اشاره به چند نکته ضروری است:
1ـ انقلاب اسلامی همواره حامی مظلومان بوده است و طبیعتاً این خشم جدید آمریکا حاکی از اثربخشی، موفقیت و هراس آنها از عمق واقعی انقلابی است که با وجود چهار دهه سرعت عمل بیشتری برای نفوذ و دامنه‌بخشی به اهداف خود یافته است. کیست که نداند با وجود پیچیده شدن اوضاع منطقه محبوبیت انقلاب اسلامی در بین ملت‌های مستضعف بیشتر شده است؛ برای نمونه، «مایکل پریجنت» مأمور پیشین امنیتی آمریکا می‌گوید: «من به تازگی از سفر چند هفته‌ای از عراق برگشتم. با تعدادی از رؤسای قبایل عرب سنی صحبت کردم، به ویژه در اطراف شهر موصل. امیدوار بودم که آنها برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه علیه ایران آماده باشند؛ اما آنها به نوعی از وضع موجود، یعنی حضور ایران به منزله قوی‌ترین نیرو در عراق راضی هستند.»
2ـ اگر چه در گذشته بسیاری از گروه‌ها و جریان‌ها به دلیل رقابت‌های کاذب سیاسی نیروهای انقلاب را مورد تهاجم قرار دادند، اما اکنون که مشاهده می‌کنند رئیس‌جمهور آمریکا نام جعلی خلیج‌فارس را به زبان می‌آورد و ملت ایران را تروریست می‌خواند و تهدید می‌کند، دیگر فاصله‌های سیاسی از میان برداشته می‌شود و همه در جبهه انقلاب قرار می‌گیرند.
3ـ برجام بسیاری از دستاوردهای ملی را که رشد صد درصدی داشت، به 20 درصد تقلیل داد؛ اما یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برجام قدرت تبیین‌کنندگی آن است که از این پس کسی نمی‌تواند فریب دستکش مخملین آمریکا را بخورد و به بهانه مذاکره وارد گفت‌وگو با آمریکا شود؛ این سخنان ضد ایرانی ترامپ آمال و آرزوی جبهه لیبرالیسم فرهنگی و سیاسی را بر باد داد و اکنون درصدد آن هستند که حساب ترامپ را از دیگر سیاستمداران آمریکایی جدا کنند.

۱۳۹۶/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...