نسخه چاپی

شفر رانندگی با استقلال را یاد گرفت/این پرسپولیس حریف استقلال نمی‌شود

پیشكسوت استقلال گفت: برد روحیه بخشی كه استقلال مقابل نساجی بدست آورد حكم دوپینگ روحی برای تك تك بازیكنان را داشت تا با انرژی بالا به دربی بروند.

به گزارش نما به نقل از مشرق – استقلال سرانجام اولین برد این فصل خود در ورزشگاه آزادی را در دیداری حساس و نفس گیر مقابل یکی از تیم های سرسخت لیگ یک بدست آورد. بازی با نساجی که تا حدی هم به جنجال کشید اما در نهایت با برد و صعود استقلال به دور بعد همراه شد حاوی نکات مهم تاکتیکی بود که در این باره با یکی از پیشکسوتان استقلال حرف زدیم تا بیشتر در این باره به تحلیل بازی استقلال پیش از دربی بپردازیم.

شاهرخ بیانی در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار استقلال – نساجی و بازی دربی حرف زد.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*استقلال نظم پیدا کرد

استقلال بالاخره در یک بازی منظم بازی کرد. در همه بازی های قبلی که از این تیم در لیگ دیدیم نوعی ناهماهنگی تاکتیکی و بی نظمی در سراسر 90 دقیقه از این تیم شاهد بودیم که در دیدار با نساجی این موضوع به حداقل رسید.

*تیم شفر هدفمند بازی کرد

جلوی فولاد هم به این خوبی نبودیم. یعنی استقلال فقط در نیمه زمین خودش نظم داشت و هماهنگی بین مدافعان و هافبک ها خوب بود اما در نیمه حریف باز هم همان استقلال همیشگی را شاهد بودیم که جلوی نساجی وضعیت فرق کرد و مشخص شد تیم شفر هدفمند شده است.

*اسماعیلی سرجایش بود

فرشید اسماعیلی در همه بازی های قبلی یک خط عقب تر از فوروارد و کنار هافبک های دفاعی بازی می کرد. فوتبالیستی که در دربی پارسال گل زد و فقط رو به جلو بازی می کند را برای بازی دادن به یکی دو تا مهاجم که هنوز نتوانسته اند خودشان را با این تیم هماهنگ کنند حبس کرده بودیم.

*شفر دو هفته ای درد تیم را شناخت

کسی که فوتبال بداند و بازیکنانش را بشناسد راحت می تواند از آنها بازی بگیرد. شفر در بازی اول مقابل فولاد تاکتیک داشت ولی بازیکنانش را نمی شناخت و دیدیم ظرف یک بازی 90 دقیقه ای جلوی همان فولاد تا چه اندازه فهمید چه بازیکنی برای چه پستی خوب است.

*فوتبال دو دو تا چهارتاست

به خدا فوتبال اینقدرها هم که فکر می کنند سخت نیست. وقتی دانشش را داشته باشید مثل راننده ای می شوید که با هر ماشینی می توانید رانندگی کنید. فقط کافیست دو تا چهارراه را پشت سر بگذارید تا ابعاد ماشینی که پشت فرمانش نشستید دست تان بیاید. کلاچش را بگیرید و تمام است. شفر هم بعد از یک بازی که فرمان استقلال را در دست گرفت کار را متوجه شد.

*تأثیر حیدری و جپاروف

شفر در بازی با فولاد سعی کرد تیمی جوان را به میدان بفرستد و خسرو و جپاروف را نیمکت نشین کرد ولی ضررش را دید و تیمش یک بازیساز در وسط یا کناره ها نداشت. اما در این بازی این دو بازیکن پایه گذار همه حملات استقلال از چپ و راست بودند و تأثیرشان را دیدیم.

*نساجی عصبی بود

از مهدی پاشازاده توقع نداشتم تا این حد به تیمش استرس وارد کند. کاری که او لب خط با تیمش کرد استقلال با نساجی نکرد. او به جای تزریق آرامش به تیمش آن هم در بازی در استادیوم آزادی مقابل هواداران استقلال تیمش را به حاشیه برد دستی دستی هیجان کاذب داد و نساجی هم یک دقیقه بعد از آن دعواها گل خورد. البته مهدی مربی خوبی است و این هم برایش تجربه بزرگی بود.

*شفر حفره دفاعی را بپوشاند

در لحظه به ثمر رسیدن گل نساجی حفره بزرگی بین خط هافبک و دفاع استقلال دیده شد که این قطعا مورد توجه برانکو هم قرار خواهد گرفت. بشار رسن استاد استفاده از این فضاهاست و با وجود دو بازیکن سرعتی مثل علیپور و منشا در خط حمله کار برای استقلال خیلی دشوار می شود. شفر باید این حفره با بپوشاند تا از این طریق ضربه نخورد.

*پرسپولیس کلی حاشیه دارد

پرسپولیس با شرایط بدی به دربی رسیده است. این البته برای استقلال خوب است که یکی دو بازیکن آنها مثل طارمی و احمدزاده قطعا به دربی نمی رسند یا مسلمان این روزها با کم توجهی برانکو مواجه شده است. از طرفی این تیم در آسیا هم بد کار کرد و حذف شد و همه اینها می تواند به استقلال کمک کند تا دربی را ببرد.

*استقلال به موقع دوپینگ کرد

این برد آن هم در دیداری که نصف آزادی را سکوهای قرمز تشکیل داده بودند بهترین اتفاق برای استقلال بود تا یک نیمچه دربی را تجربه کند. تیمی که می دانم پرسپولیسی ها هم خیلی به حمایت از آن پرداخته بودند مغلوب تیمی شد که این روزها به شدت به دوپینگ روحی نیاز داشت و این برد درست حکم همان دوپینگ را داشت تا تک تک بچه ها با انرژی به استقبال دربی بروند.

*پرسپولیس حریف استقلال نیست

یکی از نقاط قوت هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ امسال قوای خط دفاعی شان است. استقلال با اینکه در رده سیزدهم جدول است ولی 8 گل خورده دارد و این کار را برای تیمی مانند پرسپولیس سخت می کند ولی استقلال با بردی که در دیدار با تراکتورسازی و همین نساجی بدست آورد نشان داد تیم روزهای سخت است. مقابل تراکتور هم خیلی ها تیم منصوریان را پیش باخته فرض می کردند ولی آن تیم را شکست داد و نساجی را هم حرفی گلوگیر برای استقلال می دانستند. الان هم می گویند استقلال پایین جدول است و بازی را می بازد ولی دربی هیچ ربطی به جدول ندارد و اتفاقا تیمی که پایین تر است راحت تر بازی می کند تا تیم بالایی. پس این پرسپولیس حریف استقلال نخواهد شد.

۱۳۹۶/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...