نسخه چاپی

شهریاری در گفتگو با نما:

دولت نباید پروژه مسكن اجتماعی را بدون برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق شروع كند

عکس خبري -مسؤولان چراغ خاموش در حال اجراي سند 2030 هستند

عضو كمیسیون عمران در مجلس گفت : این الگویی كاملا شفاف و روشن برای تولید مسكن اقشار كم درآمد و محروم جامعه است اما این مسكن ایجاد نخواهد شد مگر با كمك و برنامه ریزی های دقیق دولت و نهادهای خیریه و اینكه آستین همت را بالا زده و از طریق تامین منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد مسكن این طرح را به هدف برسانند .

کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران در مجلس در گفتگو با نما با اشاره به طرح مسکن اجتماعی گفت : مسکن اجتماعی یا هر اسم دیگری که برایش بگذاریم به آن دسته از مسکن هایی گفته می شود که برای اقشار ضعیف جامعه که فاقد توان مالی هستند و توان تهیه حداقل ها در این زمینه را ندارند، طراحی شده است .
وی در ادامه ، اظهار داشت : جامعه ما متشکل از افرادی است که هر کدام از اینها دارای یک نوع توان مالی هستند و درآمدهای مختلف دارند ؛ بنابراین براساس همین توانمندی ها و درآمد هرکس مسکنی را برای خود تعیین می کند .
وی افزود : اما در جامعه تعدادی زیادی از خانوارها هیچ گونه درآمدی ندارند و تحت پوشش سازمان ها و نهادهای خیریه و دولتی هستند که از محل بودجه عمومی حتی هزینه های اولیه زندگی را تامین می کنند؛ مانند کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند .
وی با اشاره به اینکه اگر فکری برای مسکن این افراد صورت نگیرد خودشان به هیچ وجه قادر به تامین مسکن برای خودشان نیستند ، اذعان داشت : دولت و نهادهای مددکاری و خیریه باید به کمک این افراد بیایند مانند طرحی که امام خمینی (ره) ابتدای پیروزی انقلاب حابی را به نام صد افتتاح کردند و از مردمی که دارای توان مالی بودند خواستند پول واریز کنند در حساب تا از این مبالغ بنیاد مسکن برای فقرا خانه بسازد .
شهریاری تصریح کرد : این الگویی کاملا شفاف و روشن برای تولید مسکن اقشار کم درآمد و محروم جامعه است اما این مسکن ایجاد نخواهد شد مگر با کمک و برنامه ریزی های دقیق دولت و نهادهای خیریه و اینکه آستین همت را بالا زده و از طریق تامین منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد مسکن این طرح را به هدف برسانند .
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما در طرح مسکن مهر موفقیت چندانی را به دست نیاوردیم ، عنوان داشت : تحقق چنین طرحی به توان مالی دولت دارد و نباید بدون برنامه ریزی وارد فازی از کار شود که دست آخر نیمه کاره رها شود و به نتیجه نرسد .
وی یادآور شد : اگر توان مالی دولت بالا رود اجرای این طرح ممکن خواهد بود اما اگر دولت توانایی این کار را نداشته باشد مردم فقیر در چنین دولتی فقیرتر خواهند شد .


۱۳۹۶/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...