نسخه چاپی

بررسی فساد نتانیاهو شرط تحویل زیردریایی

یك نشریه آلمانی اعلام كرد كه با وجود موافقت دولت این كشور با فروش 3 فروند زیردریایی به رژیم‌صهیونیستی اما بررسی كامل موارد فساد نخست‌وزیر این رژیم مقدمه تحویل زیردریایی‌هاست.

به گزارش نما، نشریه آلمانی اشپیگل اطلاعاتی در دست دارد که حاکی از آن است که دولت آلمان به صورت محرمانه با فروش زیردریایی به اسرائیل موافقت کرده است.

بنابر این گزارش، دولت آلمان در قالب توافقی با تل‌آویو با فروش 3 فروند زیردریایی به اسرائیل موافقت کرده است.به این ترتیب دفتر صدراعظمی، وزارت خارجه و وزارت دفاع روز پنجشنبه با این اقدام موافقت کردند.

آلمان اعلام کرده است در شرایطی که موارد اتهامی گسترده‌ای از فساد متوجه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل است، قبل از تحویل زیردریایی‌ها باید تمامی تحقیقات پایان یافته باشند و همه موارد مبهم روشن شده باشند.

مهمترین پرونده فساد مالی که درباره نتانیاهو مطرح می‌شود، دریافت یک میلیون دلار از فردی است که به فساد اقتصادی شهرت دارد و نتانیاهو متهم شده که از این پول برای تبلیغات نخست وزیری استفاده کرده است.

خرید 3 فروند زیردریایی از آلمان، به ارزش بیش از یک میلیارد دلار موردی دیگر از موارد اتهامی نتانیاهو است که به این دلیل بازجویی هم شده است.

اسرائیل از این نگران بود که آلمان بخواهد کل توافق فروش زیردریایی‌ها را لغو کند و بررسی فساد نتانیاهو را زمینه‌ساز این اقدام قرار دهد.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...