نسخه چاپی

گروه وابسته به اخوان‌المسلمین مسئولیت كشتار پلیس مصر بر عهده گرفت/تسلیت نتانیاهو به سیسی

به گزارش نما- ایسنا نوشت: جنبش "حسم" مسئولیت حمله در الواحات مصر را که منجر به کشته شدن نیروهای پلیس شد را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری آلمان، جنبش حسم (حرکة سواعد مصر) وابسته به گروه اخوان المسلمین که دولت مصر این جنبش را جزو سازمان‌های تروریستی تلقی می‌کند مسؤولیت حمله به نیروهای امنیتی مصر در منطقه الواحات از توابع استان "الجیزه" واقع در جنوب قاهره را بر عهده گرفت.

این جنبش در بیانیه‌ای مدعی شد که ۶۰ تن از نیروهای پلیس را ترور کرده است در حالی که بقیه فرار کردند.

این خبرگزاری درستی این بیانیه‌ را تایید نکرده‌ است.

جنبش حسم در بیانیه مذکور بر ادامه عملیاتش علیه نیروهای امنیتی و افراد مسلح مصر تاکید کرد.

این در حالی است که پس از این درگیری‌ تدابیر امنیتی استثنایی در این منطقه ادامه دارد.

نیروهای امنیتی مصر تحت حمایت پوشش هوایی جنگنده‌ها پاکسازی مناطق صحرایی در الواحات را جهت جست‌وجو نیروهای تروریستی‌ که با نیروهای عملیات ویژه درگیر شدند، ادامه می‌دهند.

بالاخره وزارت کشور مصر بیانیه‌ای درباره تلفات این حادثه تروریستی صارد کرد و آمار خود را این گونه اعلام کرد که ۱۶ نیروی پلیس کشته و ۱۳ تن دیگر در درگیری با افراط‌گرایان در صحرای غربی مصر زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که ۱۵ تن از تروریست‌ها نیز کشته شدند. این در حالی است که رسانه‌ها آمار کشته‌ها را ۵۸ نیروی پلیس مصر اعلام کرده بودند.

در بیانیه وزارت کشور مصر آمده است که در تکمیل تلاش‌ها در راستای پیگیری کانون‌های تروریستی که به دنبال ضربه زدن به کشور و بر هم زدن ثبات مصر بودند، اطلاعاتی توسط بخش امنیت ملی درباره حضور گروهی از عناصر تروریستی در یکی از مناطق صحرایی در جاده الواحات در استان الجیزه به عنوان مکانی برای مخفی شدن، آموزش و آماده شدن برای انجام عملیات تروریستی به دست آمد. طبق اطلاعات به دست آمده، آن‌ها همچنین از موقعیت جغرافیایی سخت این منطقه و سهولت تحرکات‌شان در آنجا سوء استفاده می‌کردند.
دفتر نتانیاهو: تروریسم را در سریع‌ترین زمان ممکن اگر تمام کشورها به طور مساوی علیه آن عمل کنند، بیرون می‌کنیم

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای آورده است:‌ ملت اسرائیل شدیدا حمله تروریستی در الواحات مصر را محکوم می‌کنند و به خانواده‌های بازماندگان، ملت مصر و شخص رئیس‌جمهوری این کشور تسلیت می‌گویند و برای زخمی‌شدگان شفای عاجل می‌خواهند.

در این بیانیه آمده است، هیچ فرقی بین تروریسمی که مصر یا کشورهای دیگر را هدف قرار می‌دهد، وجود ندارد. اگر تمامی کشورها به طور برابر علیه تروریسم وارد عمل شوند تروریسم را در سریع‌ترین زمان ممکن بیرون رانده خواهند کرد.

منطقه الکیلو ۱۳۵ در جاده الواحات در صحرای استان الجیزه مصر روز جمعه شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی و تروریست‌هایی بود که در این منطقه مخفی شده بودند. این نیروها دست به حمله‌ای به نیروها زدند.

فرانسه و ایتالیا نیز ضمن محکوم کردن حمله تروریستی الواحات حمایت کامل خود را از ارتش مصر در مبارزه با تروریسم اعلام کردند.

۱۳۹۶/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...