نسخه چاپی

رستمیان سبزه خانی در گفتگو با نما:

آمار سازی دولت اعتماد مردم را از بین برده است

 آمار سازي دولت اعتماد مردم را از بين برده است

نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه عده ای از مسئولان دولتی از جمله استانداران برای اینكه عملكرد خود را بهتر از آنچه واقعیت دارد، نشان دهند در اقدامی غیر قانونی، دست به آمار سازی های غیر واقعی از میزان اشتغال ایجاد شده در استان ها می زنند.

علی رستمیان سبزه خانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه ارائه آمارهای غیر واقعی جامعه را به سوی ناامیدی و عدم اعتماد نسبت به دولت سوق می دهد گفت: آمارها باید از طریق مرکز رسمی و قابل استناد در کشور با مدارک و مستندات به صورت کاملا" کارشناسی شده و منطبق با واقعیات موجود و در هماهنگی کامل مسئولان به مردم ارائه شود.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در حوزه نظارتی اینجانب آمارهای اعلامی از میزان اشتغال و بیکاری از سوی مسئولان دولتی واقعیت نداشته و امکان راستی آزمایی از 5 هزار شغل ایجاد شده تاکنون محیا نشده است، گفت: نمی توان صحت این آمارها را تایید کرد، صداقت در کارها و ارائه گزارشات درست از واقعیات موجود در استان لرستان زیر سوال رفته است.
وی افزود: وزیر کار در آخرین سفر خویش به استان لرستان با توجه به آمارهای ارائه شده غیر واقعی از سوی استانداری و مدیر کل بخش اشتغال استان خطاب به مدیران زیر مجموعه دولت گفته بود با این روال کاهش بیکاری در استان در سالهای آینده باید از بقیه استان ها برای شما نیروی کار بیاوریم، یعنی خود شخص وزیر نسبت به نادرست بودن آمارها اشراف دارند.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اذعان به اینکه آمارهای ارائه شده از سوی وزیر کار به نسبت به واقعیت نزدیکتر است تصریح کرد: متاسفانه عده ای از مسئولان دولتی از جمله استانداران برای اینکه عملکرد خود را بهتر از آنچه واقعیت دارد، نشان دهند در اقدامی غیر قانونی وخلاف اخلاق دست به آمار سازی های غیر واقعی و نادرست از میزان اشتغال ایجاد شده می زنند.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که آمارهای اشتباه می دهند، آسیب بزرگی به شهرستان ها، استان ها و در نهایت کشور وارد می کنند، چرا که تخصیص بودجه ها براساس همین آمارهای نادرست که راستی آزمایی هم نمی شود، صورت می پذیرد.
رستمیان سبزه خانی با بیان اینکه نیاز ضروری به وجود بانک اطلاعاتی جامع مبتنی بر راستی آزمایی در تمام استان ها از تعداد افراد بیکار و مشاغل ایجاد شده داریم تصریح کرد: آمارهای ضد و نقیض و غیر واقعی نمی تواند منجر به برنامه ریزی صحیح و عملکرد موفق شود، با این روال به سمت ایجاد بی اعتمادی کامل در کشور نسبت به عملکرد مدیران امر حرکت می کنیم .
وی در پایان افزود: از مسئولان امر، بخصوص شخص رئیس حمهور انتظار می رود ضمن بکارگیری افراد شایسته در سمت های مدیریتی بخصوص در استان ها ، دستور پالایش آمار و اطلاعات مربوطه را صادر کرده و برخوردهای قاطع و قانونی با متخلفین که در زیر مجموعه های دولت با آمار سازی های غلط کشور را به بیراهه می برند انجام شود.

۱۳۹۶/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...