نسخه چاپی

الگوی مصطفی!

الگوي مصطفي!

امسال چهلمین سال درگذشت مرموز و بهت‌آور فرزند ارشد امام راحل است. به همین مناسبت در ابتكاری لازم و جالب برنامه‌ریزی شد كه آیین بزرگداشت آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی در قالب دو كنگره در تهران و نجف اشرف برگزار شود.


امسال چهلمین سال درگذشت مرموز و بهت‌آور فرزند ارشد امام راحل است. به همین مناسبت در ابتکاری لازم و جالب برنامه‌ریزی شد که آیین بزرگداشت آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی در قالب دو کنگره در تهران و نجف اشرف برگزار شود. نشست نجف اشرف جمعه شب برگزار شد و همایش تهران امروز اول آبان مصادف با روز شهادت مرحوم آقا سیدمصطفی خمینی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
دست‌اندرکاران همایش دیروز صبح خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند تا از خوان رهنمودها و شناخت جامع رهبری درباره شخصیت آقا مصطفی خوشه‌چینی کنند و بهره‌مند شوند. در این دیدار امام خامنه‌ای ضمن تقدیر از برگزاری چنین کنگره‌ای، مرحوم حاج‌آقا مصطفی را از ابعاد مختلف دارای شخصیتی برجسته‌ دانستند و فرمودند: «ایشان از لحاظ استعداد و جرئت علمی، تهذیب نفس، شجاعت و منش مبارزاتی، انسانی ممتاز بود و معرفی جایگاه علمی و افکار ایشان به جامعه و نسل امروز، کار بسیار خوب و لازمی است.»
آقا مصطفی از جمله آدم‌هایی است که می‌توان گفت، مشمول عنایت ویژه خداوند هستند؛ به گونه‌ای که حیات و ممات‌شان برای خداست و با وجود قلت حیات دنیوی آثار عملی، اخلاقی، علمی و مبارزاتی زیادی از آنها به جا می‌ماند که گاهی انسان‌های موفق آن عرصه‌ها نیز با وفور تلاش‌ها و کثرت عمر نمی‌توانند چنین آثاری را از خود به یادگار بگذارند. شخصیت آقا مصطفی که امامش وی را امید آینده اسلام می‌دانست، همانند اسمش برگزیده الهی بود.
وی در 30 سالگی به درجه اجتهاد رسید و در عمر 47 ساله‌اش بیش از 50 کتاب به رشته تحریر درآورد که مشحون از دقایق علمی و ظرایف فلسفی، فقهی و اخلاقی است. سلوک سیاسی‌اش نیز به عنوان آقازاده‌ای با کمترین «نشانه آقازادگی» مورد اعتماد مرجع اول جهان تشیع و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درس‌آموز است و پایان الهی زندگی‌اش بهترین پایان‌هاست؛ یعنی شهادت که خود موتور حرکت انقلاب اسلامی می‌شود و تحولی عظیم در روند نهضت حضرت امام خمینی(ره) ایجاد می‌کند و یک سال بعد از آن انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی می‌رسد. آری به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید آقا مصطفی را شناخت و جایگاه علمی و افکار ایشان را به منزله الگویی مصطفی و برگزیده به جامعه و نسل امروز معرفی کرد. ما به این الگوها نیاز داریم!

۱۳۹۶/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...