نسخه چاپی

غراوی در گفتگو با نما:

دولت در حوزه مسكن تنها شعار انتخاباتی داد

عکس خبري -دولت در حوزه مسکن تنها شعار انتخاباتي داد

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت چندین سال از عمر دولت، مسكن اجتماعی تنها به عنوان یك وعده عمل نشده مغفول مانده در حالی كه مردم منتظرند ببینند واقعا" مسكن اجتماعی چگونه مشكلاتشان را تسهیل خواهد نمود.

شهرام غراوی نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد ناکارآمد دولت درحوزه مسکن،گفت: دولتمران در وزارت راه و شهرسازی به رغم تلاش های صورت گرفته برای بهبود وضعیت حمل نقل ریلی و هوایی در حوزه مسکن هیچ برنامه قابل دفاعی نداشته و نتوانستند موفق عمل نمایند.
وی با اشاره به وعده مسکن اجتماعی از سوی دولت به عنوان وعده انتخاباتی صرف، عنوان نمود: بعد از گذشت چندین سال از عمر دولت، مسکن اجتماعی تنها به عنوان یک وعده عمل نشده مغفول مانده در حالی که مردم منتظرند ببینند واقعا" مسکن اجتماعی چگونه مشکلاتشان را تسهیل خواهد نمود.
وی با اشاره به عملی شدن طرح مسکن مهر با وجود تمام مشکلات موجود، گفت: در اجرای مسکن مهر مکان یابی مشکلاتی داشت در برخی استان ها بیش از ظرفیت مسکن مهر ساخته شد و کیفیتش مورد تردید و سوال بوده ولی اجرا شد گرچه نتوانست به صورت کلی خواسته قشر متوسط را مرتفع نماید.
وی با اذعان به اینکه توجه به نوسازی بافت های فرسوده در کشور باید در الویت برنامه های دولت باشد، تصریح نمود: نوسازی بافت های فرسوده، مقاوم نمودن خانه ها بخصوص در برابر زلزله راهگشای رفع بسیاری از نیازهای موجود در حوزه مسکن است که باید با جدیت و به فوریت از سوی دولتمردان پیگیری شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مکلف به رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن است، گفت: افزایش قیمت مسکن واجاره بها باید با برنامه ریزی و تمهیدات کارآمد در دولت و با نظارت ویژه از سوی وزیر راه و شهرسازی و شخص رئیس جمهور مهارشود.
وی گفت: در این راستا کمیسیون عمران مجلس نیز اعلام هر گونه آمادگی برای همراهی با قوه اجرایی برای ایجاد رونق در ساخت و ساز مسکن به صورت ضابطه مند و توأم با افزایش کیفیت آن بخصوص در زمینه بافت های فرسوده را می نماید.
وی با بیان اینکه منتظریم ببینیم دولت چگونه به وعده خود در حوزه مسکن عمل خواهد کرد، ابراز نمود: امروز نبود مسکن متناسب با درآمد و وضعیت معیشت مردم، آنان را در تنگنای مالی شدیدی برای خرید و حتی اجاره خانه قرار داده است و وظیفه دولت است تا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت مردم را برای تهیه نیاز ضروری خود توانمند سازد.
وی در پایان افزود: با برنامه ریزی صحیح توأم با اراده و جدیت در دولت جهت نوسازی بافت های فرسوده اتفاقات خوبی در کشور روی می دهد، چرا که زیر ساخت های لازم در این بافت ها چون راه ، برق ،آب ،گاز و فضاهای آموزشی ودرمانی وجود دارد و با نوسازی بافت های فرسوده حرکتی موثر در جهت تامین بخشی از نیاز اقشار کم درآمد به مسکن فراهم می شود.

۱۳۹۶/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...