نسخه چاپی

آمریكا می‌خواهد همچنان غرب آسیا متشنج باشد

كارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریكا می‌خواهد همچنان غرب آسیا متشنج بوده و كشور‌های این منطقه درگیری داشته باشند تا نتواند به اوضاع خود سروسامان بدهند.

به گزارش نما؛ تشنج‌های سنگینی بعد ازانتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس به‌وجود می‌آیدجواد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت: مسئله انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس، معمولاً شعار همه روسای جمهور آمریکا است بخاطر اینکه می‌خواهند با این شعار نظر صهیونیست‌ها را جلب کند.

وی ادامه داد: آن‌ها با انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس به نوعی می‌خواهند به کشور‌های اسلامی بگویند، علیرغم روابطی که با شما داریم اسرائیل به دلایل مختلف برای ما از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردار است و سعی می‌کنیم، نظر آن‌ها را تأمین کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در شرایط فعلی، تصورشان این است که با ارتباطی که بین اسرائیل و تعدادی از کشور‌های عرب به‌وجود آمده و حتی زمزمه به رسمیت شناختن و برقراری روابط بین‌شان هست لذا موانع و مشکلات ناشی از انتقال پایتخت از تل آویو به قدس در این مرحله تبعات کمتری دارد.

منصوری گفت: آمریکا می‌خواهد همچنان غرب آسیا متشنج بوده و کشور‌های این منطقه درگیری داشته باشند تا نتواند به اوضاع خود سروسامان بدهند و به این ترتیب در آن هدف اصلی اسرائیل که به هم ریختن اوضاع منطقه و نابودی امکاناتش است هم اتفاق بیفتد. لذا برای اسرائیل اینکه تل آویو پایتخت باشد یا در قدس برایشان تفاوتی ندارد، ولی این ابعاد مورد نظر است.

وی گفت: به نظر می‌رسد، تشنج‌های سنگینی بعد ازانتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس به‌وجود بیاید لذا دولت‌های قبلی آمریکا در مقابل این اقدام، تردید کرده وآن را انجام ندادند، اما دولت فعلی، چون معمولاً در تصمیماتش محاسبات کاملی ندارد، مدتی است که با تردید نسبت به این مسئله عمل می‌کند و اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً دولت آمریکا هم خسارت‌های ناشی از این قضیه را باید بپذیرد.

۱۳۹۶/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...