نسخه چاپی

جزئیات خدمات سپاه تهران به مناطق زلزله‌زده كرمانشاه

فرمانده سپاه حضرت محمد (ص) تهران گفت: تا امروز ۷۰۰ كانكس از سوی سپاه تهران به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

به گزارش نما، سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد (ص) تهران بزرگ در جریان بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در سخنانی اظهار کرد: اقدامات بسیار موثر و قابل توجهی توسط سپاه تهران و بسیجیان شهر انجام شده است که در ادامه بخشی از آنها اشاره می‌کنم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در کمربندی شهر تهران در 6 هزار هکتار، یک میلیون و 400 اصله نهال از سال گذشته تا امروز توسط مجموعه سپاه تهران و بسیجیان غرص شده است.

فرمانده سپاه حضرت محمد (ص) تهران بزرگ بیان کرد: ایجاد پست قرنطینه در اواخر سال گذشته برای دام و طیور اقدام دیگری از این مجموعه بوده که برای عرضه مواد پروتئینی صورت گرفت.

یزدی در ادامه به اقدامات انجام شده از سوی سپاه و بسیج تهران در زلزله اخیر غرب کشور گفت: یک خسارت و بحران بزرگی در منطقه غرب کشور رخ داد به طوری کمتر از یک ساعت اخبار این زلزله به مجموعه سپاه منتقل و ما نیز آماده ارائه خدمات در آنجا شدیم. امداد و نجات، آواربرداری، اسکان در چادرها، ارائه خدمات درمانی و همچنین اعزام بیش از 20 آمبولانس و همچنین اعزام تیم‌های تخصصی از پزشکان، از روز سوم در منطقه زلزله‌زده آغاز شد.

فرمانده سپاه حضرت محمد (ص) تهران بزرگ ادامه داد: ارائه خدمات روانپزشکی به خسارت‌دیدگان بخش دیگری از برنامه‌های انجام شده از سوی سپاه تهران در منطقه زلزله زده محسوب می‌شود و این اقدامات در راستای بازگشت افراد صدمه‌دیده بودند. در همین ایام بیش از 500 تریلر و کامیون به منطقه زلزله زده ارسال شد علاوه بر این تا امروز 700 کانکس از تهران جمع‌آوری و به منطقه زلزله زده ارسال شده است.

وی بیان کرد: همه این اقدامات با همکاری مردم تهران انجام شده است و در این زمینه جا دارد از همه شهروندان تهرانی تشکر و قدردانی کنیم. به طوری که بدون هیچ نگاه سیاسی، قومیتی، این کارها انجام گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت محمد (ص) تهران بزرگ از برنامه‌ریزی سپاه تهران جهت بازسازی 15 روستای تخریب شده بین 70 تا 100 درصد در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: علی‌رغم اینکه ما اسکان موقت در این روستاها داریم، بنا داریم طرحی را به صورت پایلوت با حمایت بسیج جامعه مهندسی انجام دهیم و به دنبال فراهم کردن خانه‌های زودتولید و دائمی در این روستاها هستیم.

وی با اشاره به محسنات این خانه‌ها گفت: این خانه‌ها در زمان کوتاه و با مبلغ قابل قبول در اختیار مردم زلزله‌زده قرار خواهد گرفت که البته در این زمینه نیاز به کمک مردم و مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری تهران هستیم.

یزدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص زلزله کرمانشاه گفت: این یک آزمون برای ما بود که خوشبختانه مردم تهران در این زمینه اقدامات موثری را انجام دادند. با توجه به شرایط مردم زلزله زده، به پایگاه‌های بسیج ابلاغ کرده‌ایم که دیگر اقدام به جمع‌آوری لباس، نان و مواد غذایی نکنند چرا که برنامه‌ریزی ما برای تامین اسکان موقت و دائم زلزله‌زدگان است.

وی با اشاره به اینکه اگر زلزله‌ای در تهران اتفاق بیفتد ما آمادگی نداریم، گفت: در جلسه‌ای که به عنوان فرمانده سپاه تهران حضور داشتم، نگرانی‌های زیادی را در این زمینه اعلام کردم و امیدواریم اقداماتی در این زمینه صورت بگیرد. ما در شرایطی هستیم که در تهران هر روز این زلزله رخ می‌دهد که از آن جمله می‌توان به زلزله اعتیاد، طلاق، فقر و... اشاره کرد که البته بنده بنا ندارم که در این زمینه سیاه‌نمایی نکنم اما یک مورد از اینها باعث فروپاشی اعضای خانواده می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت محمد (ص) تهران بزرگ با اشاره به تعداد آسیب‌های اجتماعی گفت: 22 تا 23 آسیب را احصا کرده‌ایم که در تهران وجود دارد و نیاز است در این زمینه دستگاه‌ها و سازمان‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند تا اقدامات در رفع این آسیب‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به مسئولیت بزرگ شورای شهر تهران در رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: بدون کمک مردم و دولت نمی‌شود در این بخش اقدامی کرد و همه باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم و قطعا با این تعامل و همکاری شدنی است، بطوری که سپاه تهران و بسیج در نوک این موضوع آمادگی هر نوع کمک را دارند.

زدی با اشاره به میزان طلاق و فقر در شهر تهران گفت: آسیب‌های اجتماعی در تهران بسیار است و باید جلوی آنها را بگیریم.

فرمانده سپاه حضرت محمد (ص) تهران بزرگ با اشاره به تکدی‌گری در شهر تهران گفت: در شهری مثل تبریز ما شاهد هیچ تکدی‌گری نیستیم و قطعا در تهران نیز می‌توانیم به این موفقیت برسیم.

وی با اشاره به بحث بیکاری در شهر تهران گفت: این موضوع نیز به راحتی قابل حل است و اقدامات موثری را انجام دهند. در بحث آسیب‌های اجتماعی و سایر موضوعات نگاه سیاسی وجود نداشته باشد و با استفاده از خرد جمعی و نگاه سازمانی اقدامات موثری انجام شود.

یزدی همچنین به حضور اراذل و اوباش در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش تنها نمی‌توان از نیروی انتظامی انتظار داشت و باید همه با یکدیگر تعامل و همکاری را جهت جمع‌آوری این موضوع داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از شورای شهر می‌خواهیم به ما در خط مقدم کمک کند گفت: به زودی گشت‌هایی در تهران راه‌اندازی می‌شود که اقدامات لازم را با سارقین و اراذل و اوباش انجام خواهد داد. ما فرزندان و برادران شما هستیم و ممکن است جرمی و تخلفی صورت گیرد اما ما را انتقاد کنید و البته نه از تربیون عمومی.

یزدی ادامه داد: سپاه تهران و بسیج شهر تا امروز 600 خانه را در تهران مرمت و بازسازی کرده‌اند ضمن اینکه ما آمادگی داریم در بحث بافت فرسوده مدیریت شهری را کمک کنیم. در حال حاضر بیش از 4 هزار مسکن در تهران نیاز به بازسازی و مرمت دارند که امیدواریم سایر سازمان‌ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: در بحث طرح‌های کرامت و به خصوص تحکیم بنیاد خانواده نیز اقدامات موثری از سوی بسیج و سپاه انجام شده که با کمترین هزینه این طرح‌ها اجرا شده است.

۱۳۹۶/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...